Pri čelnej zrážke električiek zomreli traja ľudia. (Zdroj: TASR)
OSTRAVA - Polícia dnes zahájila trestné stíhanie na jedného z vodičov električiek, ktoré sa čelne zrazili v piatok v Ostrave. Vodič je podozrivý z trestného činu obecného ohrozenia, povedala ČTK hovorkyňa novojičínskej polície Miroslava Michálková Šálková. Pri nehode zomreli traja ľudia, ďalších 38 bolo zranených.
Obvinenie podľa hovorkyne zatiaľ nepadlo, vyšetrovatelia hľadajú dôkazy. Pomôžu im aj záznamové karty, ktoré dnes odhalili okolnosti nehody.
"Vodič električky smerujúcej od Vřesiny pravdepodobne nepovolene vošiel na trať rýchlosťou 61,4 kilometrov za hodinu, a tým prekročil najvyššiu povolenú rýchlosť 60 kilometrov za hodinu. Táto okolnosť ale nemala vplyv na príčinu nehody, ale skôr na jej následky," povedal ČTK riaditeľ ostravskej dráhovej inšpekcie Petr Maikranz.
Vodič protiidúcej električky s dvoma vozmi začal brzdiť v rýchlosti 55,2 kilometrov za hodinu a tesne pred nárazom znížil rýchlosť na 33,2 kilometrov za hodinu. Podľa dráhových inšpektorov brzdil pred zrážkou 38 metrov, brzdná dráha rýchlejšej električky merala 50 metrov.
"Z jazdného výkazu, ktorý mal vodič rýchlejšej električky vo vozidle, polícia zistí, či mu bolo križovanie prehodené, a taktiež, či mohol vojsť na trať. Pokiaľ tam žiadny záznam nebude, sme schopní s určitosťou povedať, že na trať vošiel nedovolene práve on," vysvetlil Maikranz.
Súpravy sa čelne zrazili na jednokoľajovom úseku medzi porubským kúpaliskom a výhybkou Vřesina. Podľa hovorcu Dráhovej inšpekcie Zdeňka Neusara jedna z električiek zrejme vošla na trať bez súhlasu dispečera. "Doprava na jednokoľajovej trati sa riadi jazdným poriadkom. V prípade meškania má vodič čakajúci na výhybke povinnosť kontaktovať dirigujúceho dispečera a vyžiadať si ďalší postup. To sa včera zrejme nestalo," uviedol Neusar.
V Dopravnom podniku Ostrava sa dnes dopoludnia zišla vyšetrovacia komisia, ktorá spresnila ďalší postup vyšetrovania a taktiež navrhla prvé bezpečnostné opatrenie pre úsek, ktorý nie je riadený žiadnou svetelnou signalizáciou ani výstražným zariadením. "Dopravný podnik zavedie pre vodičov ohlasovaciu povinnosť. Bez súhlasu dispečera vodiči nebudú môcť vojsť na danú trať," povedal ČTK Maikranz.
Ostravský primátor Petr Kajnar povedal ČTK, že chce trať vybaviť elektronickou signalizáciou a bezpečnostným systémom. Polícia vyzýva všetkých svedkov nehody a cestujúcich, ktorí boli v obidvoch električkách, aby sa čo najskôr ozvali na linku 158.
Vodič protiidúcej električky s dvoma vozmi začal brzdiť v rýchlosti 55,2 kilometrov za hodinu a tesne pred nárazom znížil rýchlosť na 33,2 kilometrov za hodinu. Podľa dráhových inšpektorov brzdil pred zrážkou 38 metrov, brzdná dráha rýchlejšej električky merala 50 metrov.
"Z jazdného výkazu, ktorý mal vodič rýchlejšej električky vo vozidle, polícia zistí, či mu bolo križovanie prehodené, a taktiež, či mohol vojsť na trať. Pokiaľ tam žiadny záznam nebude, sme schopní s určitosťou povedať, že na trať vošiel nedovolene práve on," vysvetlil Maikranz.
Súpravy sa čelne zrazili na jednokoľajovom úseku medzi porubským kúpaliskom a výhybkou Vřesina. Podľa hovorcu Dráhovej inšpekcie Zdeňka Neusara jedna z električiek zrejme vošla na trať bez súhlasu dispečera. "Doprava na jednokoľajovej trati sa riadi jazdným poriadkom. V prípade meškania má vodič čakajúci na výhybke povinnosť kontaktovať dirigujúceho dispečera a vyžiadať si ďalší postup. To sa včera zrejme nestalo," uviedol Neusar.
V Dopravnom podniku Ostrava sa dnes dopoludnia zišla vyšetrovacia komisia, ktorá spresnila ďalší postup vyšetrovania a taktiež navrhla prvé bezpečnostné opatrenie pre úsek, ktorý nie je riadený žiadnou svetelnou signalizáciou ani výstražným zariadením. "Dopravný podnik zavedie pre vodičov ohlasovaciu povinnosť. Bez súhlasu dispečera vodiči nebudú môcť vojsť na danú trať," povedal ČTK Maikranz.
Ostravský primátor Petr Kajnar povedal ČTK, že chce trať vybaviť elektronickou signalizáciou a bezpečnostným systémom. Polícia vyzýva všetkých svedkov nehody a cestujúcich, ktorí boli v obidvoch električkách, aby sa čo najskôr ozvali na linku 158.