BRATISLAVA - Novela zákona o prevádzke vozidiel v cestnej premávke, o ktorej budú poslanci rokovať aj v druhom čítaní, má najmä prevziať európske nariadenie o schvaľovaní nových vozidiel z roku 2018. Parlament o posunutí návrhu novely do druhého čítania rozhodol hlasovaním v piatok. Napríklad, zavedie sa schválenie vozidla s obmedzenou prevádzkou nielen pre podomácky vyrobené poľnohospodárske vozidlá, ale aj pre komerčne vyrábané vozidlá vyrobené pred 1. júlom 2009, ku ktorým bude vydaná tzv. farmárska značka na desať rokov.
Pre oprávnené osoby pri technickej a emisnej kontrole sa zavedie možnosť upustenia od sankcie, keď sami do pätnásť dní nahlásia pochybenie svojho technika. Na staniciach technickej kontroly sa nebude môcť používať také zariadenie, ktoré by umožnilo neoprávnené ovplyvnenie meraných údajov a hodnôt, výsledku kontroly. "Umožní sa lepšia flexibilita prechodu technikov medzi jednotlivými stanicami technickej kontroly (STK). STK sa umožňuje okrem povinných dvoch technikov s plným rozsahom výkonu kontrol zamestnať aj technikov, ktorí nebudú disponovať plným rozsahom výkonu kontrol," uviedla hovorkyňa Ministerstva dopravy a výstavby SR Karolína Ducká.
Výška pokuty za banálne porušenia povinnosti technikov by sa mala znížiť. Kontrolný technik bude môcť neúspešnú skúšku opakovať dvakrát oproti súčasnému jednému pokusu. "Na STK bude musieť byť prítomný iba jeden technik s plným rozsahom výkonu kontrol, ostatní nemusia mať plný rozsah," dodala Ducká s tým, že v súčasnosti musia byť pri technickej kontrole prítomní dvaja takíto technici. Novela má nadobudnúť účinnosť 1. januára 2020, okrem ustanovení súvisiacich s implementáciou európskeho nariadenia s účinnosťou 1. septembra 2020.