BRATISLAVA - Náklady na oficiálnu predvolebnú kampaň hnutie 99 percent - Občiansky hlas vyčíslilo na 761-tisíc eur. Ako sa uvádza v záverečnej správe o financovaní kampane, najväčšiu časť výdavkov predstavovala cena za vysielanie spotov v elektronických médiách - zaplatili za ňu vyše 746-tisíc eur.
Výrazne drahšia bola však "informačná kampaň" v televízii, rozhlase, tlači a na internete, ktorú neplatilo hnutie, ale občianske združenie Občan v akcii, preto sa náklady na ňu v správe neuvádzajú. Táto kampaň podľa februárových slov jedného z kandidátov a hlavného mecenáša 99 percent Ivana Weissa stála 1,4 milióna eur. Spolu tak propagácia hnutia vyšla na viac než 2,1 milióna eur. Hnutie vo voľbách 10 marca napokon získalo 40 488 hlasov, čo predstavovalo 1,58 percenta platných hlasov. Náklady na jeden hlas teda dosiahli 53,38 eura.
"Informačnou kampaňou" možno vysvetliť aj skutočnosť, že 99 percent neuvádza žiadne náklady za zverejňovanie bilbordov aj relatívne nízke priznané náklady na inzerciu v tlači, ktoré podľa správy dosiahli 2 917,2 eura.
V predvolebnom období hnutie získalo dary v celkovom objeme 510-tisíc eur. Najviac, 250-tisíc eur, od Weissa. Kandidát Róbert Gaboš dal na propagáciu hnutia 100-tisíc eur. Ďalší kandidáti, Pavol Pavlík, Peter Mikletič aj Július Gaži venovali hnutiu po 30-tisíc eur. Subjekt si vzal aj pôžičku vo výške 254-tisíc eur.