BRATISLAVA – Po viacerých medializovaných škandáloch, v ktorých mali byť namočení vodiči Národnej rady, sa rozhodli kompetentní konať. Všetci ôsmi skončia s dvojmesačnou výpovednou dobou a odstupným. Už od septembra budú tak podpredsedov parlamentu voziť ochrankári z Úradu na ochranu ústavných činiteľov.
Ukončenie spolupráce so zamestnancami, ktorí mali na starosti vozenie štyroch podpredsedov parlamentu, nám potvrdila aj kancelária Národnej rady, ktorá však tvrdí, že nedostali výpovede. „Ich pracovný pomer bol ukončený dohodou k 31. 8. 2011 z organizačných dôvodov. Kancelária vždy postupuje v súlade so Zákonníkom práce a Kolektívnou zmluvou kancelárie,“ reagovala hovorkyňa parlamentu Beáta Skyvová. Zaujímavé je, že odchod vodičov nasleduje po tom, čo predseda parlamentu podal trestné oznámenie a informoval verejnosť o podozrení, že vodiči mali za bývalého vedenia kradnúť benzín.
Bývalý kancelár Viktor Stromček podľa Sulíka schválil normospotrebu pre vozidlá AUDI A8 na úrovni 19,5 litrov na 100 kilometrov. Skutočná spotreba týchto modelov je 10,9 litra. Navyše nespokojnosť občanov vyvolali aj fotografie, na ktorých vidieť, ako vodič Bélu Bugára parkuje v pracovnom čase v zákaze a navyše odvážal neznámu blondínku, ktorá si zrejme odbehla niečo vybaviť v banke.
Podpredsedovia, ktorí týchto vodičov využívali, vraj s týmto krokom súhlasia. „Predseda o tejto problematike niekoľkokrát hovoril s podpredsedami, ale vždy sa debata niesla na úrovni hľadania najefektívnejšieho riešenia,“ uviedla Skyvová. Koľko sa tým ušetrí však nie je možné zistiť, pretože Národná rada odmietla zverejniť platy a odstupné pre týchto šoférov. Ide totiž o radových zamestnancov a na nich sa vraj nevzťahuje zákon o slobodnom prístupe k informáciám.
Všetky náklady však prejdu na ministerstvo vnútra. Kompetencie totiž od prvého septembra preberá Úrad na ochranu ústavných činiteľov a diplomatických misií ministerstva vnútra.