Mal som poistnú udalosť a poisťovňa ma pred pár dňami informovala so zamietavým stanoviskom, že nemám nárok na vyplatenie poistného plnenia v zmysle poistných podmienok. Ja mám na to ale iný názor. Na koho sa môžem ešte obrátiť alebo ako to riešiť?
Dobrý deň, v prvom kroku požiadajte poisťovňu o opätovné posúdenie poistnej udalosti. Pokiaľ dospeje poisťovňa k rovnakému stanovisku, máte možnosť obrátiť sa na orgán dozoru, Národnú banku Slovenska alebo, resp. následne na súd. Odporúčam však dodržať postup 1. žiadosť o opätovné posúdenie poistnej udalosti, 2. žiadosť o stanovisko na NBS (ktorá síce v prípade posúdenia nezaviaže poisťovňu na splnenie povinnosti, ale ak by situáciu posúdila vo Váš prospech máte dobrý podporný dôkaz nielen pre poisťovňu, ktorá následne môže zmeniť svoje stanovisko ale aj pre súd, v prípade súdneho konania), 3. podanie žaloby na súd.