BRATISLAVA - Slovenská pošta občanov opakovane vyzvala na ostražitosť a najmä na to, aby nezadávali údaje o platobných kartách či bankových účtoch. Podvodníci opäť zneužívajú meno Slovenskej pošty, najnovšie v súvislosti s vyžiadaním si aktualizácie adresných údajov, aby kuriér mohol klientovi doručiť zásielku. Po vypísaní požadovaných informácií o adrese je klient vyzvaný zadať údaje o svojej platobnej karte, upozornila vo štvrtok pošta.
V poslednom čase pošta zaznamenala viac ako 50 takýchto podvodných správ, ktoré ako odosielateľa uvádzajú Slovenskú poštu. "Slovenská pošta zároveň upozorňuje, že nikdy nežiada platby alebo platobné údaje prostredníctvom emailu, SMS alebo sociálnych sietí. Akékoľvek poplatky za zásielky vrátane dobierky klient zaplatí pri preberaní zásielky, či už u kuriéra, na pošte alebo v BalíkoBOXe," uviedla hovorkyňa pošty Iveta Dorčáková.
Podvodníci adresáta vyzývajú na úhradu platieb
Podvodníci adresáta vyzývajú na úhradu platieb za doručenie zásielky, zmenu doručenia či uloženia zásielky, na zaplatenie colných poplatkov, na údajné vytvorenie objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť, a cez stránku pošty majú byť preposlané peniaze. Najnovšie je meno pošty zneužité v súvislosti s vyžiadaním si aktualizácie adresných údajov, aby kuriér mohol doručiť zásielku. "V prípade, že klienti na tieto podvodné emaily už zareagovali a bola im spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní," dodala Dorčáková.