Hoci väčšina Slovákov si uvedomuje, že mať finančnú rezervu je dôležité, v optimálnej výške ju má len približne tretina z nich. Vhodnou formou, ako bezpečne uložiť a zúročiť svoje úspory tak, aby sme z nej nevyberali, môže byť napríklad termínovaný vklad. 365.bank teraz svojim klientom ponúka 9-mesačný termínovaný vklad s ročným úrokom 3,65 %.
Podľa prieskumu* 365.bank robia vrásky na čele ľuďom hlavne vysoké výdavky na život (54 %), ako potraviny, lieky, nákupy, energie a podobne. 40 % trápi nedostatočný príjem a každý piaty nemá dosť nasporené. Pritom optimálny finančný „vankúš“ predstavuje aspoň 6-mesačných platov; v realite ho má len približne tretina opýtaných. Na úspory, ktoré majú slúžiť výhradne na horšie časy, pritom pravidelne na týždennej alebo mesačnej báze siaha až tretina ľudí. Uložiť ich na vkladový produkt s viazanosťou môže byť cestou, ako na tieto prostriedky nesiahať.
Úroky sú atraktívne, no očakáva sa ich zníženie
Očakáva sa, že krivka úrokových sadzieb Európskej centrálnej banky (ECB) bude do konca roka klesať. To v praxi to znamená aj to, že tí, ktorí chcú svoje peniaze zhodnotiť bez rizika, môžu mať príležitostí výrazne menej.
„Kľúčové úrokové sadzby sa aktuálne nachádzajú v pásme od 3,25 % do 3,65 %, ale už v decembri sa očakáva ich ďalšie zníženie o 0,5 percentuálneho bodu. Táto zmena sa potom prejavuje na sadzbách peňažného trhu, ktoré tvoria kľúčový faktor pre výpočet koncových úrokových sadzieb úverov aj sporiacich produktov pre firmy a domácnosti,“ zdôvodňuje analytik 365.bank Tomáš Boháček. „Súčasná ponuka termínovaných vkladov je na uloženie svojej finančnej rezervy preto optimálna teraz,“ dodáva Boháček.
Najlepší úrok na trhu
Práve na tento účel slúži nový termínovaný vklad od 365.bank s viazanosťou 9 mesiacov, na ktorom klient automaticky získava garantovanú základnú úrokovú sadzbou 3,65 % ročne. Úrok v tejto výške je aktuálne výrazne nad trhovým priemerom. Podmienkou získania mimoriadneho úroku je vklad minimálne 500 eur.
*Zber dát bol realizovaný prostredníctvom aplikácie Instant Research agentúry Ipsos od 14.11. do 15.11. 2024 na vzorke 1050 respondentov.
- reklamná správa -