Sieť autocentier AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont, prevádzkovaná spoločnosťou AURES Holdings, za uplynulých 12 mesiacov, od marca 2023, dosiahla magickú hranicu 100-tisíc predaných vozidiel. K tomuto výsledku skupine významne pomohli rekordné predajné čísla v januári a februári tohto roku, ktoré prepísali historické tabuľky od roku 1992. O pokračujúcom trende rastu trhu s ojazdenými autami svedčia aj prvé marcové dni.
„Najteplejší február od roku 1961 a aj deň navyše nám pomohli k absolútnym historickým predajným rekordom v prvých dvoch mesiacoch tohto roku. Bez dobrej prípravy by to ale, samozrejme, nešlo. Za vysokými predajmi je samozrejme aj posilnenie výkupu a nedávne rozšírenie ponuky v sieti AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont na 14 000 áut,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, ktorá medzinárodnú sieť prevádzkuje.
Celkový predaj takmer 16,5-tisíc vozidiel za január a február je najlepším výsledkom skupiny od roku 1992, ktorý prekonal aj ten doposiaľ najlepší minuloročný. Za posledných päť rokov AURES zvýšil predaj za prvé dva mesiace roka o 2 000 vozidiel. Február bol navyše rekordný vo všetkých troch krajinách, kde AURES vozidlá predáva, teda na Slovensku, v Česku aj v Poľsku.
V predajoch vedú štandardne Škodovky. Na Slovensku ale medziročne výrazne stúpol záujem o Fordy (o 46 %), v Poľsku o Toyoty, ktoré sa s viac ako 19 % nárastom posunuli až na 2. priečku najpredávanejších značiek. V Česku sa zvýšil záujem o modely Hyundai (o 22%). V prípade karosérií sa v Česku o 33 % zvýšil dopyt po viacmiestnych automobiloch, najčastejšie išlo o Ford Tourneo Custom. V celej skupine však rastie záujem aj o pick-upy, čo súvisí s kontinuálne rastúcim dopytom v segmente B2B, teda podnikateľov, živnostníkov a firiem. Najviac u tohto typu áut vzrástli oproti vlaňajšku predaje na Slovensku, a to o 29 %. V Poľsku sa zase o 25 % zvýšili predaje dodávok.
Spoločnosť za zvýšením predaja áut vidí, okrem silného dopytu a dobrého februárového počasia, najmä neustále zvyšovanie kvality zákazníckeho servisu a rozvoj digitalizácie firmy. Oba faktory podľa Karolíny Topolovej stoja za zvyšovaním hodnoty indexu zákazníckej skúsenosti NPS (Net Promoter Score) a hodnotenia jednotlivých autocentier vo vyhľadávači Google, ktoré je v susednom Česku už v priemere nad hodnotou 4,5. „Súčasný vysoký dopyt sa nám darí uspokojovať vďaka našej robustnej výkupnej infraštruktúre, ktorá využíva nástroje AI a strojového učenia. Pri predaji nám potom pri obsluhe zákazníkov pomáha generatívna umelá inteligencia,“ dodala Karolína Topolová.
- reklamná správa -