Spojte chuť vytvoriť niečo netradičné s tvorivou energiou mladého pouličného umenia a vznikne nápad, ktorý zaujme. Tak ako múr na parkovisku jedného z Kauflandov, ktorý sa nedávno zmenil na originálne fasádne umenie. Ten dal už druhýkrát priestor mladým umelcom, aby popustili uzdu svojej kreativite. A tí mu to poriadne natreli!
S myšlienkou pretvoriť vizuálne neatraktívny oporný múr na pouličné umenie prišiel Kaufland po prvý raz v roku 2021 na parkovisku predajne Kaufland vo Vranove nad Topľou. Na uvedenie netradičného nápadu do života vtedy oslovil skupinu NatretoProjekty - Natreto. Ide o mladý tím umelcov, ktorí sa venujú nástenným veľkoplošným maľbám, písmomaliarstvu a grafickému dizajnu. Pod vedením Viktora Fehera vytvorili mozaiku, či skôr tapetový patern, ktorý výrazne osviežil fádny, 200 metrov dlhý múr.
Graffiti a Kaufland? Jasné!
Tento rok posunul svoju snahu podporiť mladé pouličné umenie ešte o krok ďalej. Cez anketu na sociálnych sieťach dal svojim zákazníkom možnosť vybrať z alternatívnych návrhov od troch talentovaných umelcov tú kreatívnu cestu, ktorá by ich oslovila najviac. Víťazný návrh od autorky Lery Sxemky tak odráža zároveň vkus a cítenie zákazníkov, ktorí v reťazci pravidelne nakupujú.
“Farebná, šťavnatá a zábavná maľba na stenách bola vytvorená so zámerom zlepšovať náladu a svojou hravou formou pripomenúť návštevníkom, aby život nebrali tak vážne. Jedzte čerstvé produkty, pite viac vody, a nakupujte v Kauflande,“ hovorí Lera Sxemka o svojom projekte.
Realizácia trvala mesiac
Pravdepodobne najväčšia nástenná maľba na Slovensku s celkovou plochou 1000 m2 vznikala aj tentoraz pod vedením skúseného tímu maliarov z firmy Natreto. Na maľbe sa okrem Lery Sxemky podieľali aj Viktor Feher, Maroš Juhás a Jakub Staš.
Výsledné dielo so sebou na bratislavskú Patrónku prinieslo viac svetla, a najmä radosti z pestrých farieb. Keďže povrch steny nebol v najlepšej kondícii, Lery Sxemky zvolila jednoduchý motív. Kompozícia farebných produktov, prevažne ovocia a zeleniny, sa bude určite páčiť práve mladším ročníkom, pre ktorých je maľba určená. Už dnes je jasné, že pestré farebné odtiene pozitívne vplývajú na okoloidúcich, dodávajú miestu veselú atmosféru a rodičia s deťmi sa tešia z usmievavých “komixových” výjavov. Ozaj, už ste ich videli?
-reklamná správa-