O podpore slovenských dodávateľov hovoria naozaj všetci. Dôležitejšie než slová sú však činy, pretože čo je doma, to sa počíta. V obchodnom roku 2022 zaplatil Lidl slovenským dodávateľom za ich výrobky 452 miliónov eur v nákupných cenách, teda „v čistom“. Medziročný nárast bol takmer 19% a za päť rokov sa hodnota spolupráce viac ako zdvojnásobila. Ďalších 84 miliónov predstavoval export slovenských firiem prostredníctvom Lidla.
- Lidl mal v roku 2022 na Slovensku 278 dodávateľov, o 14 viac ako rok predtým
- Za ich výrobky im zaplatil 452 mil. EUR v nákupných cenách, čo predstavuje nárast o 72 miliónov
- Pred piatimi rokmi mal Lidl na Slovensku 137 dodávateľov a objem spolupráce predstavoval 200 mil. EUR
- Slovenské produkty majú 36%-ný podiel na celkovom potravinovom sortimente diskontu, čo je suverénne najviac podľa krajiny pôvodu
- 63 dodávateľov exportovalo svoj tovar v hodnote 84 mil. EUR do 28 Lidl krajín
„Na spoluprácu so slovenskými dodávateľmi sme naozaj hrdí. Teší nás, že mnohé partnerstvá trvajú už dlhé roky a zároveň sa nám darí nachádzať stále nových domácich dodávateľov a zvyšovať objem spolupráce. Mnohé slovenské firmy rástli spolu s nami a spolu sme vyvinuli produkty, ktoré sú na slovenskom trhu jedinečné,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika pre nákup a marketing, a dodal: „Naším cieľom je nadviazať spoluprácu s ďalšími slovenskými dodávateľmi, nakúpiť od nich a zákazníkom ponúkať ešte viac slovenských výrobkov a pokračovať tak v podpore slovenského potravinárstva.“
Ako hodnotia spoluprácu s Lidlom samotní dodávatelia?
Milan Fabuš, konateľ spoločnosti Asparagus (spolupráca od roku 2005): „Teší ma, že prišla atraktívna ponuka predávať našu špargľu na pultoch diskontu pod privátnou značkou Slovenskô. Našim najväčším snom v 90. rokoch bolo distribuovať špargľu naprieč našou krajinou. To ale nebolo v našich silách a vďaka viac ako 160 predajniam Lidl a jeho kvalitnej logistike, sa náš sen splnil. Pokryli sme celé naše územie našou kvalitnou špargľou.“
Andrea Želiezková, marketingová riaditeľka pekárenskej spoločnosti Dobrota (spolupráca od roku 2016): „Pre zákazníkov Lidla dodávame exkluzívnu vianočku s maslom a medom. Je jedinečná svojou receptúrou, kde predpríprava cesta a kvasenie majú špeciálny postup, vďaka ktorému je nadýchaná, jemná a lahodná. Väčšina ingrediencií pochádza od lokálnych dodávateľov, nechýba med, ktorý jej dodáva originálnu chuť a farbu. Najmä vďaka stabilnému partnerovi, akým Lidl pre nás je, vieme realizovať projekty, zamerané na inováciu pekárenskej výroby, strojového parku a spoločne realizovať vývoj, na ktorom aktívne pracujeme.“
Erik Csatári, konateľ spoločnosti Paradajkovo (spolupráca od roku 2017): „Dopyt po slovenských produktoch svedčí o tom, že väčšina Slovákov si prácu domácich výrobcov a pestovateľov cení. Som rád, že ak má Lidl možnosť objednať si slovenské paradajky, tak tie z importu hneď vyradí. Aj takýmto spôsobom zákazníkom dokazujeme, že slovenská produkcia je chutnejšia a voňavejšia. Najväčším prínosom, ktorý pre nás pramení zo spolupráce s Lidlom je zabezpečenie predvídateľných odberov, čo vnáša do nášho podnikania stabilitu a istotu.“
Lidl so slovenskými dodávateľmi intenzívne komunikuje a poskytuje im podporu. Zo spolupráce totiž netreba mať vôbec žiadne obavy. Diskont dodávateľov vyberá podľa troch jednoduchých kritérií: kvalita, pravidelnosť dodávok a cena. V prípade ak viacero firiem predloží rovnakú ponuku, uprednostní Lidl vždy tú zo Slovenska. Spolupráca je možná v rámci stáleho či akčného sortimentu, dodávateľ môže svoje produkty ponúknuť pre celé Slovensko, alebo pre jedno logistické centrum.
Diskont zorganizoval v predošlých rokoch dve dodávateľské konferencie pod záštitou ministerstva pôdohospodárstva. Onedlho sa uskutoční tretie takéto podujatie. Lidl má na svojej stránke dostupný formulár, prostredníctvom ktorého môžu dodávatelia predložiť svoje ponuky.
- reklamná správa -