Určite sa vám už stalo, že ste odhodili vlhčenú utierku do záchoda alebo vyliali olej do drezu. Nie ste jediní. Málokto si totiž uvedomuje, aký dôležitý a zároveň náročný proces je čistenie odpadových vôd. Väčšina ľudí má nejasnú predstavu o čistiarni odpadových vôd, ktorá si predsa musí poradiť s každým druhom odpadu – je to predsa čistiareň, nie?
Hlavný problém je, že ľudia sa v dôsledku nevedomosti správajú ku kanalizácii ako k smetisku. V kanalizácii sa potom ocitajú aj veci, ktoré tam nepatria. V dôsledku takýchto nevinne vyzerajúcich prehreškov sa však upchávajú kanalizačné potrubia, poškodzujú filtračné zariadenia a znečisťuje životné prostredie.
Bratislavská vodárenská spoločnosť preto pripravila kampaň, ktorej cieľom je prístupným a zároveň zábavným spôsobom edukovať širokú verejnosť o tom, že kanalizácia nie je smetisko a že zodpovedným správaním môžeme všetci spoločne ochrániť ekosystém.
Tak, aby všetci, od najmladších až po seniorov, pochopili, že jednoduchou zmenou návykov môžeme dosiahnuť viditeľné výsledky a uľahčiť tak životnému prostrediu.
Sympatická animovaná postavička „pána Kanála“ sa v sérii animovaných videí prihovára divákovi a učí ho, ako správne zaobchádzať s rôznymi druhmi odpadu, ktoré v domácnostiach často končia v dreze alebo záchode – napriek tomu, že patria do komunálneho odpadu či do špecializovaných zberní.
Pán Kanál vo videách poukazuje napríklad na to, prečo nie je dobré splachovať vlhčené utierky, vylievať olej do drezu či zbavovať sa chemikálií vyliatím do výlevky.
Kampaň sa však nezastavuje len pri tom, čo nerobiť, ale zároveň pozitívnym spôsobom inšpiruje k tomu, ako daný druh odpadu správne likvidovať – napríklad že použitý olej je možné odniesť na recykláciu a podobne.
Veríme, že kampaň Bratislavskej vodárenskej spoločnosti presvedčí čo najväčšiu časť verejnosti, aby prestala kanalizáciu vnímať ako smetisko a že tak spoločne ochránime vodný ekosystém pred zbytočným znečisťovaním.
- reklamná správa -