Každé odstránenie byrokratickej záťaže a presun do online priestoru môže pozitívne prispieť k tomu, aby sa podnikateľom ľahšie žilo a jednoduchšie podnikalo. Napríklad podnikateľ, ktorý si zakladá na seba novú alebo ďalšiu firmu, musel donedávna osobne navštíviť pobočku banky, aby si otvoril samostatný podnikateľský účet. Dnes to už neplatí.
Malé a stredné podniky tvoria na Slovensku výrazný podiel na celkovom počte podnikateľských subjektov. Až 97 % z nich sú tzv. mikropodniky zamestnávajúce menej ako 10 zamestnancov. Vďaka tomu dokážu podnikať pomerne pružne a flexibilne. Z pohľadu povinnej administratívy či iných byrokratických úkonov to však majú náročné rovnako, ako keby boli veľkou firmou.
Digitalizácia smerujúca k zjednodušovaniu procesov však preniká čoraz viac aj do segmentu malých a stredných firiem. Aktivity mnohých inštitúcií naznačujú, že podnikatelia sa budú mať v tomto smere postupne stále lepšie. V oblasti bankových služieb to platí určite. Inovatívne služby sa už dnes nespájajú len s elektronickým bankovníctvom zameraným na bežný platobný styk či s modernými spôsobmi platenia v obchodoch a na internete. Banky sa snažia uľahčiť život podnikateľom aj v oblasti zriaďovania nových produktov. Mnohí podnikatelia sa už stretli s predschválenými úvermi dostupnými v elektronickom bankovníctve a teraz majú možnosť otvoriť si napríklad aj nový účet cez mobilnú aplikáciu.
Digitálny podnikateľský účet za pár minút
Koncom roka 2019 priniesla Tatra banka špeciálny účet ušitý pre potreby živnostníkov a slobodné povolania. Ani nie do roka umožnila živnostníkom aj otvorenie tohto účtu online cez mobilnú aplikáciu, bez akejkoľvek osobnej návštevy pobočky. Teraz banka priniesla ďalšiu novinku a to online otvorenie účtu aj pre jednoosobové s.r.o.-čky. Celé otvorenie v mobilnej aplikácii trvá len niekoľko minút.
Ak sme hovorili o odstraňovaní byrokratickej záťaže, tak v tomto prípade banka trafila klinec po hlavičke. Pri takto otvorenom účte totiž nežiada ani predloženie dokladu preukazujúceho podnikanie, čiže výpis z obchodného registra. Banka si ho sama stiahne v elektronickej verzii spolu s elektronickým podpisom a na pozadí zverifikuje bez toho, aby v tom musel podnikateľ zohrávať aktívnu či osobnú rolu. O úspešnej verifikácii zašle podnikateľovi správu cez SMS a e-mail a účet je hotový na plnohodnotné používanie. Do momentu verifikácie výpisu z obchodného registra je však účet už aktívny aspoň na prijímanie platieb. Verifikácia prebehne zväčša ešte v ten istý deň, pokiaľ nie je víkend alebo sviatok.
Jednoduchosť v pravom zmysle slova a ročný benefit
Proces otvorenia Digitálneho podnikateľského účtu sme si vyskúšali priamo v Demo verzii aplikácie a musíme uznať, že je to veľmi jednoduché a užívateľsky prívetivé.
Navyše, banka poskytuje všetkým podnikateľom „jednoosobovkám“ špeciálny benefit v podobe odpustenia poplatku za vedenie Digitálneho podnikateľského účtu na 12 mesiacov od otvorenia.
Digitálny Podnikateľský účet | Tatra banka
- reklamná správa -