Slovensko v minulých rokoch letecky nespalo. (Zdroj: TASR)
BRATISLAVA - Milujete históriu a lietanie? Potom je nasledujúca fotoreportáž ako stvorená pre vás. Ponúka prehľad udalostí, ktoré sa odohrávali na našich letiskách za čias, keď ešte vládol na našom území, zdieľanom s bratmi Čechmi, hlboký socializmus, ale nebo bolo otvorené aj pre naše stroje. Fotografie obsahujú pôvodné dobové popisy.
FOTOREPORTÁŽ Vianoce na fronte a iné historické zábery, ktoré ste nikdy nevideli!
18. apríl 1956 v Tatrách. Otvorenie dopravy na nových leteckých linkách. Po zavedení novej tarify pristúpili Československé aerolínie k ďalšiemu rozšíreniu vnútroštátnej leteckej dopravy. V pondelok 16. apríla vzlietli lietadlá s prvými cestujúcimi na linke Tatry-Sliač-Praha, Sliač-Bratislava-Praha a Prešov-Bratislava-Praha. (Zdroj: TASR)
18. apríl 1956 v Tatrách. Novinkou je letecká linka z Vysokých Tatier cez Sliač do Prahy a späť, ktorá odstráni veľmi nevýhodné vlakové spojenie stredného Slovenska s hlavným mestom republiky. (Zdroj: TASR)
18. apríl 1956 v Tatrách. Lietadlo s prvými cestujúcimi z Vysokých Tatier do Prahy na novootvorenej linke riadila posádka pod vedením veliteľa Bohumila Herejka. (Zdroj: TASR)
18. apríl 1956 v Tatrách. Otvorenie dopravy na nových leteckých linkách. (Zdroj: TASR)
1. apríla 1957 dopravné lietadlo TU-104 v Bratislave. V nedeľu 31. marca predpoludním pristálo na bratislavskom letisku v Ivánke známe sovietske dopravné prúdové lietadlo TU-104. Tisíce Bratislavčanov boli si pozrieť toto majstrovské dielo sovietskej techniky. (Zdroj: TASR)
1. apríl 1957, dopravné lietadlo TU-104 v Bratislave. (Zdroj: TASR)
1. apríl 1957, dopravné lietadlo TU-104 v Bratislave. (Zdroj: TASR)
29. marec 1960 v Košiciach. Lietadlo IL-18 na trati Praha- Bratislava-Košice. (Zdroj: TASR)
V pondelok 28. marca začali Československé aerolínie premávku na trati Praha-Bratislava-Košice štvormotorovým turbovrtuľovým lietadlom sovietskej výroby IL-18. Je to 73. letecký spoj na vnútroštátnej doprave, zavedením ktorého otvorili Čs. aerolínie tohoročnú letnú sezónu. (Zdroj: TASR)
O pohodlie cestujúcich sa v IL-18 starajú letušky. (Zdroj: TASR)
Prílet IL-18 očakávali na košickom letisku zástupcovia kraja, mesta a početní občania. Po slávnostnom akte pokrstenia lietadla, posádka lietadla časť prítomných previezla na okružnom lete nad Košicami. (Zdroj: TASR)
19. február 1965. Dnes popoludní pristálo na košickom letisku prúdové lietadlo Československých aerolínií TU-124, ktoré nesie značku mesta Mělník. Po prvýkrát na pravidelnej vnútroštátnej linke sa začalo ním pravidelné letecké spojenie Praha - Košice a späť. Let trvá 60 minút. (Zdroj: TASR)
19. február 1965. Lietadlo TU-124 v Košiciach. (Zdroj: TASR)
16. apríl 1965, letisko vo Vysokých Tatrách. Denne dvakrát oboma smermi je letecké spojenie s Prahou a raz s Brnom, Bratislavou a Banskou Bystricou na obnovenej leteckej linke do naších veľhôr - Vysokých Tatier - na letisku Tatry, ktoré v týchto dňoch začalo prevádzku. (Zdroj: TASR)
16. apríl 1965, letisko vo Vysokých Tatrách. (Zdroj: TASR)
16. apríl 1965, letisko vo Vysokých Tatrách. (Zdroj: TASR)
Prestrihnutím pásky otvoril v sobotu 17. januára 1970 minister výstavby a techniky SSR Štefan Šebesta letisko Poprad-Tatry. Pohľad do veže letiska. (Zdroj: TASR)
17. január 1970, otvorenie letiska v Poprade. (Zdroj: TASR)
12. február 1970. Nedávno otvorené letisko v Poprade je v dňoch pred Majstrovstvami sveta v severskom lyžovaní vo Vysokých Tatrách v plnej permanencii. Pristávajú tu lietadlá našich i zahraničných liniek a privážajú pretekárov i návštevníkov tohto vrcholného lyžiarskeho podujatia. (Zdroj: TASR)
12. február 1970. Nedávno otvorené letisko v Poprade. (Zdroj: TASR)
11. apríl 1988, letisko v Bratislave. Ročne tu odbavia vyše 9 tisíc pravidelných liniek, z ktorých viac ako 5 tisíc smeruje do zahraničia. (Zdroj: TASR)
11. apríl 1988, letisko v Bratislave. Bratislavské letisko v Ivánke pri Dunaji spája hlavné mesto SSR pravidelnými i nepravidelnými leteckými linkami so 7 krajinami Európy, Libanonom, Kuvajtom a Spojenými arabskými emirátmi. (Zdroj: TASR)
11. apríl 1988, letisko v Bratislave. Na snímke veliteľ lietadla TU 134 A Čs.aerolínií, kapitán Miloš Stránský pred odletom linky OK 898 do Moskvy. (Zdroj: TASR)
11. apríl 1988, letisko v Bratislave. (Zdroj: TASR)
9. august 1989. Letisko v Bratislave. Zvýšený cestovný ruch v období letnej dovolenkovej sezóny je poznať aj na preťaženosti vzdušných ciest nad územím Slovenska. (Zdroj: TASR)