Piatok22. november 2024, meniny má Cecília, zajtra Klement

Veľká FOTOREPORTÁŽ z histórie lietania na Slovensku: Spojenie so svetom za socializmu

Slovensko v minulých rokoch letecky nespalo. Zobraziť galériu (27)
Slovensko v minulých rokoch letecky nespalo. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA - Milujete históriu a lietanie? Potom je nasledujúca fotoreportáž ako stvorená pre vás. Ponúka prehľad udalostí, ktoré sa odohrávali na našich letiskách za čias, keď ešte vládol na našom území, zdieľanom s bratmi Čechmi, hlboký socializmus, ale nebo bolo otvorené aj pre naše stroje. Fotografie obsahujú pôvodné dobové popisy.

FOTOREPORTÁŽ Vianoce na fronte a iné historické zábery, ktoré ste nikdy nevideli!

18. apríl 1956 v Tatrách. Otvorenie dopravy na nových leteckých linkách. Po zavedení novej tarify pristúpili Československé aerolínie k ďalšiemu rozšíreniu vnútroštátnej leteckej dopravy. V pondelok 16. apríla vzlietli lietadlá s prvými cestujúcimi na linke Tatry-Sliač-Praha, Sliač-Bratislava-Praha a Prešov-Bratislava-Praha.
Zobraziť galériu (27)
18. apríl 1956 v Tatrách. Otvorenie dopravy na nových leteckých linkách. Po zavedení novej tarify pristúpili Československé aerolínie k ďalšiemu rozšíreniu vnútroštátnej leteckej dopravy. V pondelok 16. apríla vzlietli lietadlá s prvými cestujúcimi na linke Tatry-Sliač-Praha, Sliač-Bratislava-Praha a Prešov-Bratislava-Praha.  (Zdroj: TASR)

18. apríl 1956 v Tatrách. Novinkou je letecká linka z Vysokých Tatier cez Sliač do Prahy a späť, ktorá odstráni veľmi nevýhodné vlakové spojenie stredného Slovenska s hlavným mestom republiky.
Zobraziť galériu (27)
18. apríl 1956 v Tatrách. Novinkou je letecká linka z Vysokých Tatier cez Sliač do Prahy a späť, ktorá odstráni veľmi nevýhodné vlakové spojenie stredného Slovenska s hlavným mestom republiky.  (Zdroj: TASR)

18. apríl 1956 v Tatrách. Lietadlo s prvými cestujúcimi z Vysokých Tatier do Prahy na novootvorenej linke riadila posádka pod vedením veliteľa Bohumila Herejka.
Zobraziť galériu (27)
18. apríl 1956 v Tatrách. Lietadlo s prvými cestujúcimi z Vysokých Tatier do Prahy na novootvorenej linke riadila posádka pod vedením veliteľa Bohumila Herejka.  (Zdroj: TASR)

18. apríl 1956 v Tatrách. Otvorenie dopravy na nových leteckých linkách.
Zobraziť galériu (27)
18. apríl 1956 v Tatrách. Otvorenie dopravy na nových leteckých linkách.  (Zdroj: TASR)

1. apríla 1957 dopravné lietadlo TU-104 v Bratislave. V nedeľu 31. marca predpoludním pristálo na bratislavskom letisku v Ivánke známe sovietske dopravné prúdové lietadlo TU-104. Tisíce Bratislavčanov boli si pozrieť toto majstrovské dielo sovietskej techniky.
Zobraziť galériu (27)
1. apríla 1957 dopravné lietadlo TU-104 v Bratislave. V nedeľu 31. marca predpoludním pristálo na bratislavskom letisku v Ivánke známe sovietske dopravné prúdové lietadlo TU-104. Tisíce Bratislavčanov boli si pozrieť toto majstrovské dielo sovietskej techniky.  (Zdroj: TASR)

1. apríl 1957, dopravné lietadlo TU-104 v Bratislave.
Zobraziť galériu (27)
1. apríl 1957, dopravné lietadlo TU-104 v Bratislave.  (Zdroj: TASR)

 

1. apríl 1957, dopravné lietadlo TU-104 v Bratislave.
Zobraziť galériu (27)
1. apríl 1957, dopravné lietadlo TU-104 v Bratislave.  (Zdroj: TASR)

29. marec 1960 v Košiciach. Lietadlo IL-18 na trati Praha- Bratislava-Košice.
Zobraziť galériu (27)
29. marec 1960 v Košiciach. Lietadlo IL-18 na trati Praha- Bratislava-Košice.  (Zdroj: TASR)

V pondelok 28. marca začali Československé aerolínie premávku na trati Praha-Bratislava-Košice štvormotorovým turbovrtuľovým lietadlom sovietskej výroby IL-18. Je to 73. letecký spoj na vnútroštátnej doprave, zavedením ktorého otvorili Čs. aerolínie tohoročnú letnú sezónu.
Zobraziť galériu (27)
V pondelok 28. marca začali Československé aerolínie premávku na trati Praha-Bratislava-Košice štvormotorovým turbovrtuľovým lietadlom sovietskej výroby IL-18. Je to 73. letecký spoj na vnútroštátnej doprave, zavedením ktorého otvorili Čs. aerolínie tohoročnú letnú sezónu.  (Zdroj: TASR)

O pohodlie cestujúcich sa v IL-18 starajú letušky.
Zobraziť galériu (27)
O pohodlie cestujúcich sa v IL-18 starajú letušky.  (Zdroj: TASR)

Prílet IL-18 očakávali na košickom letisku zástupcovia kraja, mesta a početní občania. Po slávnostnom akte pokrstenia lietadla, posádka lietadla časť prítomných previezla na okružnom lete nad Košicami.
Zobraziť galériu (27)
Prílet IL-18 očakávali na košickom letisku zástupcovia kraja, mesta a početní občania. Po slávnostnom akte pokrstenia lietadla, posádka lietadla časť prítomných previezla na okružnom lete nad Košicami.  (Zdroj: TASR)

19. február 1965. Dnes popoludní pristálo na košickom letisku prúdové lietadlo Československých aerolínií TU-124, ktoré nesie značku mesta Mělník. Po prvýkrát na pravidelnej vnútroštátnej linke sa začalo ním pravidelné letecké spojenie Praha - Košice a späť. Let trvá 60 minút.
Zobraziť galériu (27)
19. február 1965. Dnes popoludní pristálo na košickom letisku prúdové lietadlo Československých aerolínií TU-124, ktoré nesie značku mesta Mělník. Po prvýkrát na pravidelnej vnútroštátnej linke sa začalo ním pravidelné letecké spojenie Praha - Košice a späť. Let trvá 60 minút.  (Zdroj: TASR)

19. február 1965. Lietadlo TU-124 v Košiciach.
Zobraziť galériu (27)
19. február 1965. Lietadlo TU-124 v Košiciach.  (Zdroj: TASR)

16. apríl 1965, letisko vo Vysokých Tatrách. Denne dvakrát oboma smermi je letecké spojenie s Prahou a raz s Brnom, Bratislavou a Banskou Bystricou na obnovenej leteckej linke do naších veľhôr - Vysokých Tatier - na letisku Tatry, ktoré v týchto dňoch začalo prevádzku.
Zobraziť galériu (27)
16. apríl 1965, letisko vo Vysokých Tatrách. Denne dvakrát oboma smermi je letecké spojenie s Prahou a raz s Brnom, Bratislavou a Banskou Bystricou na obnovenej leteckej linke do naších veľhôr - Vysokých Tatier - na letisku Tatry, ktoré v týchto dňoch začalo prevádzku.  (Zdroj: TASR)

16. apríl 1965, letisko vo Vysokých Tatrách.
Zobraziť galériu (27)
16. apríl 1965, letisko vo Vysokých Tatrách.  (Zdroj: TASR)

16. apríl 1965, letisko vo Vysokých Tatrách.
Zobraziť galériu (27)
16. apríl 1965, letisko vo Vysokých Tatrách.  (Zdroj: TASR)

Prestrihnutím pásky otvoril v sobotu 17. januára 1970 minister výstavby a techniky SSR Štefan Šebesta letisko Poprad-Tatry. Pohľad do veže letiska.
Zobraziť galériu (27)
Prestrihnutím pásky otvoril v sobotu 17. januára 1970 minister výstavby a techniky SSR Štefan Šebesta letisko Poprad-Tatry. Pohľad do veže letiska.  (Zdroj: TASR)

17. január 1970, otvorenie letiska v Poprade.
Zobraziť galériu (27)
17. január 1970, otvorenie letiska v Poprade.  (Zdroj: TASR)

12. február 1970. Nedávno otvorené letisko v Poprade je v dňoch pred Majstrovstvami sveta v severskom lyžovaní vo Vysokých Tatrách v plnej permanencii. Pristávajú tu lietadlá našich i zahraničných liniek a privážajú pretekárov i návštevníkov tohto vrcholného lyžiarskeho podujatia.
Zobraziť galériu (27)
12. február 1970. Nedávno otvorené letisko v Poprade je v dňoch pred Majstrovstvami sveta v severskom lyžovaní vo Vysokých Tatrách v plnej permanencii. Pristávajú tu lietadlá našich i zahraničných liniek a privážajú pretekárov i návštevníkov tohto vrcholného lyžiarskeho podujatia.  (Zdroj: TASR)

12. február 1970. Nedávno otvorené letisko v Poprade.
Zobraziť galériu (27)
12. február 1970. Nedávno otvorené letisko v Poprade.  (Zdroj: TASR)

 

 

11. apríl 1988, letisko v Bratislave. Ročne tu odbavia vyše 9 tisíc pravidelných liniek, z ktorých viac ako 5 tisíc smeruje do zahraničia.
Zobraziť galériu (27)
11. apríl 1988, letisko v Bratislave. Ročne tu odbavia vyše 9 tisíc pravidelných liniek, z ktorých viac ako 5 tisíc smeruje do zahraničia.  (Zdroj: TASR)

11. apríl 1988, letisko v Bratislave. Bratislavské letisko v Ivánke pri Dunaji spája hlavné mesto SSR pravidelnými i nepravidelnými leteckými linkami so 7 krajinami Európy, Libanonom, Kuvajtom a Spojenými arabskými emirátmi.
Zobraziť galériu (27)
11. apríl 1988, letisko v Bratislave. Bratislavské letisko v Ivánke pri Dunaji spája hlavné mesto SSR pravidelnými i nepravidelnými leteckými linkami so 7 krajinami Európy, Libanonom, Kuvajtom a Spojenými arabskými emirátmi.  (Zdroj: TASR)

11. apríl 1988, letisko v Bratislave. Na snímke veliteľ lietadla TU 134 A Čs.aerolínií, kapitán Miloš Stránský pred odletom linky OK 898 do Moskvy.
Zobraziť galériu (27)
11. apríl 1988, letisko v Bratislave. Na snímke veliteľ lietadla TU 134 A Čs.aerolínií, kapitán Miloš Stránský pred odletom linky OK 898 do Moskvy.  (Zdroj: TASR)

 

11. apríl 1988, letisko v Bratislave.
Zobraziť galériu (27)
11. apríl 1988, letisko v Bratislave.  (Zdroj: TASR)

9. august 1989. Letisko v Bratislave. Zvýšený cestovný ruch v období letnej dovolenkovej sezóny je poznať aj na preťaženosti vzdušných ciest nad územím Slovenska.
Zobraziť galériu (27)
9. august 1989. Letisko v Bratislave. Zvýšený cestovný ruch v období letnej dovolenkovej sezóny je poznať aj na preťaženosti vzdušných ciest nad územím Slovenska.  (Zdroj: TASR)

Viac o téme: Letectvo
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu