BRATISLAVA - Obyvatelia hlavného mesta onedlho dostanú do užívania v poradí piaty most cez Dunaj. Najstarší z dosiaľ používaných mostov stojí už 114 rokov. Po najmladšom začnú autá jazdiť začiatkom septembra.
Výstavba ďalších dvoch premostení sa plánuje. Zaujímavosťou je, že vybudovanie Starého a Nového mosta vyšli rádovo na desiatky miliónov korún. Náklady na zvyšné tri mosty sa už počítajú v miliardách. Vzhľadom na zmeny meny, infláciu a meniace sa politicko-ekonomické pomery možno náklady na výstavbu len ťažko porovnávať.
Most Lafranconi - 13 rokov
Diaľničným mostom je tiež Most Lafranconi, ktorý stojí najďalej v západnej časti mesta. Začali ho stavať v roku 1986 a postavili v roku 1992. Náklady na stavbu, vrátane úsekov diaľnice a napojení na mestské komunikácie, boli takmer miliarda Kčs.
Nový most - 33 rokov
Druhý priechod cez Dunaj, ktorý bol na Slovensku vyhlásený za stavbu storočia, sa volá Nový most. Do užívania bol odovzdaný v roku 1972 - má 33 rokov. Obstarávacia hodnota stavby bola 149,9 milióna Kčs. Kaviareň na pylóne stála vyše 16 miliónov Kčs.
Starý most - 114 rokov
Najstarší most cez Dunaj v starom Pressburgu bol postavený v roku 1891. V súčasnosti má 114 rokov. Na konci 2. svetovej vojny bol zničený. Stavba prešla niekoľkými rekonštrukciami. Most niekoľkokrát ohrozili aj havárie lodí. Naposledy pred 4 rokmi, keď do jedného z pilierov narazila rakúsko-nemecká lodná zostava. Obstarávacia hodnota vozovkovej časti bola v prepočte 22,4 milióna Kčs, železničnej časti 45,8 milióna Kčs.
Most Apollo - 0 rokov
Najnovším priechodom cez Dunaj je Most Apollo, ktorý je mestským mostom. Začali ho stavať začiatkom februára v roku 2003. Pôvodné náklady na stavbu boli 3,6 miliardy korún. Investor však koncom minulého roka žiadal navýšenie nákladov stavby o takmer 680 miliónov korún. Odovzdaný do užívania bude začiatkom septembra 2005.
Prístavný most - 22 rokov
Prístavný most je diaľničný most a patrí Slovenskej správe ciest. Náklady na toto veľdielo spolu so železničnou časťou mosta a estakád s dĺžkou takmer tri kilometre boli 1,325 miliardy Kčs. Most začali stavať v roku 1977, čiastočne ho spojazdnili v decembri 1983 a dokončili o dva roky neskôr.