Ilustračné foto
BRATISLAVA - Väčšina obyvateľov Slovenska si dáva v čase hospodárskej krízy väčší pozor na to, čo nakupuje. Tri pätiny ľudí si vyberajú produkty krátkodobej spotreby podľa ceny, až 71 percent Slovákov si pri nákupoch všíma akcie či letáky.
V predajniach sa naopak pri nákupoch neobmedzujú len dve pätiny Slovákov. Vyplynulo to z prieskumu agentúry TNS SK, ktorý sa uskutočnil koncom mája na vzorke 1013 respondentov.
"Kvôli podpore slovenskej ekonomiky uprednostňuje slovenských výrobcov a nakupuje bežné produkty vyrobené na Slovensku viac ako tretina (37 percent) spotrebiteľov," uviedla Vladimíra Jakubéczyová z agentúry. Necelá tretina ľudí podľa prieskumu ostáva verné značkám, na ktoré sú zvyknutí, napriek tomu, že existujú lacnejšie varianty produktov.
Slováci sú opatrnejší aj pri nákupe drahších predmetov. Pozor na cenu si dáva viac ako v minulosti 72,6 percenta ľudí, akciové ponuky motivujú k nákupu 70,8 percenta opýtaných. Dve tretiny spotrebiteľov odkladajú väčšie výdavky a investície na neskôr.
"Kvôli podpore slovenskej ekonomiky uprednostňuje slovenských výrobcov a nakupuje bežné produkty vyrobené na Slovensku viac ako tretina (37 percent) spotrebiteľov," uviedla Vladimíra Jakubéczyová z agentúry. Necelá tretina ľudí podľa prieskumu ostáva verné značkám, na ktoré sú zvyknutí, napriek tomu, že existujú lacnejšie varianty produktov.
Slováci sú opatrnejší aj pri nákupe drahších predmetov. Pozor na cenu si dáva viac ako v minulosti 72,6 percenta ľudí, akciové ponuky motivujú k nákupu 70,8 percenta opýtaných. Dve tretiny spotrebiteľov odkladajú väčšie výdavky a investície na neskôr.