(Zdroj: SITA)
BRATISLAVA - Záujem o šrotovanie starých automobilov výmenou za štátny príspevok na kúpu nového auta sa v porovnaní s predchádzajúcimi dňami zvoľnil.
Potvrdila to riaditeľka kancelárie Združenia automobilového priemyslu Mária Nováková. Menší záujem o šrotovanie mohli podľa nej spôsobiť školské prázdniny, počas ktorých mnohí ľudia uprednostnili dovolenkovanie pred čakaním v radoch na likvidáciu auta.
Vrakoviská v druhej vlne šrotovného prijali podľa ZAP od pondelka do štvrtka zhruba 19:30 necelých 19.350 starých vozidiel. Štátom vyčlenená dotácia 22,1 milióna eur (665,78 milióna korún) vystačí na maximálne 22.100 nových vozidiel.
"Skončil sa davový ošiaľ z predchádzajúcich dní," zhrnula Nováková. Odhadla, že štátna prémia by tak mohla vydržať do utorka budúceho týždňa.
Druhý balík šrotovného začal v pondelok, hlavne v prvé dva dni vyvolal veľký záujem motoristov, ktorí neváhali v dlhých radoch pred šrotoviskami stráviť aj niekoľko hodín. A to aj napriek tomu, že podmienky sa sprísnili; motorista dostane príspevok od štátu 1000 eur (30.126 Sk) len v tom prípade, ak aspoň rovnakú zľavu poskytnú predajcovia áut.
Niektorí motoristi sa sťažovali, že autosalóny v porovnaní s prvým balíkom šrotovného vozidlá zdraželi. Počas prvej vlny najvyššia štátna dotácia predstavovala 1500 eur (45.189 Sk).
Zavedenie šrotovného na Slovensku podporilo predaj automobilov, ktorý sa začiatkom roka pre dopady svetovej hospodárskej krízy prepadol. Opozícia i časť analytikov však spochybňovali, že zo zvýšeného predaja áut výraznejšie vyťaží aj štát. Šrotovné navyše údajne pomáha hlavne zahraničným automobilkám. Najviac áut v krajine predáva tradične česká Škoda Auto.
ZAP štátnu dotáciu bránil napríklad tvrdením, že zvýšená výroba v zahraničí pomáha viacerým slovenským dodávateľom dielov a súčiastok. Slovensko sa navyše usiluje o to, aby sa v krajine vyrábal nový model spoločnosti Volkswagen, čím by zrejme vznikli nové pracovné miesta.
Vrakoviská v druhej vlne šrotovného prijali podľa ZAP od pondelka do štvrtka zhruba 19:30 necelých 19.350 starých vozidiel. Štátom vyčlenená dotácia 22,1 milióna eur (665,78 milióna korún) vystačí na maximálne 22.100 nových vozidiel.
"Skončil sa davový ošiaľ z predchádzajúcich dní," zhrnula Nováková. Odhadla, že štátna prémia by tak mohla vydržať do utorka budúceho týždňa.
Druhý balík šrotovného začal v pondelok, hlavne v prvé dva dni vyvolal veľký záujem motoristov, ktorí neváhali v dlhých radoch pred šrotoviskami stráviť aj niekoľko hodín. A to aj napriek tomu, že podmienky sa sprísnili; motorista dostane príspevok od štátu 1000 eur (30.126 Sk) len v tom prípade, ak aspoň rovnakú zľavu poskytnú predajcovia áut.
Niektorí motoristi sa sťažovali, že autosalóny v porovnaní s prvým balíkom šrotovného vozidlá zdraželi. Počas prvej vlny najvyššia štátna dotácia predstavovala 1500 eur (45.189 Sk).
Zavedenie šrotovného na Slovensku podporilo predaj automobilov, ktorý sa začiatkom roka pre dopady svetovej hospodárskej krízy prepadol. Opozícia i časť analytikov však spochybňovali, že zo zvýšeného predaja áut výraznejšie vyťaží aj štát. Šrotovné navyše údajne pomáha hlavne zahraničným automobilkám. Najviac áut v krajine predáva tradične česká Škoda Auto.
ZAP štátnu dotáciu bránil napríklad tvrdením, že zvýšená výroba v zahraničí pomáha viacerým slovenským dodávateľom dielov a súčiastok. Slovensko sa navyše usiluje o to, aby sa v krajine vyrábal nový model spoločnosti Volkswagen, čím by zrejme vznikli nové pracovné miesta.