BRATISLAVA - Slogan Na Slovensku po slovensky z kampane Slovenského rozhlasu (SRo) nie je podľa Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR) v rozpore s etickými pravidlami reklamnej praxe. Členovia komisie dospeli k tomuto záveru hlasovaním na svojom poslednom rokovaní.
Citát Jána Slotu, ktorý verejnoprávny rozhlas v printovej kampani použil, kritizovala SMK a sťažnosť na komisiu podali parlamentný výbor pre ľudské práva, národnosti a postavenie žien, ako aj rezort kultúry v mene Sekcie menšinových kultúr. Reklama SRo so spomínaným citátom je podľa nich "v rozpore s morálkou a základnými demokratickými princípmi a pripomína národom žijúcim na Slovensku ducha a atmosféru 20. storočia, ako aj povojnové obdobie, keď na základe etnickej a národnostnej príslušnosti boli nevinní ľudia zbavení občianstva a násilne vysťahovaní z rodného územia." Sťažovatelia sú presvedčení, že tento výrok šíri nenávisť a intoleranciu. Reklamu rozhlasu považujú za neskrývanú politickú propagandu, ktorá porušuje práva príslušníkov národnostných menšín a etnických skupín.
Na rozhodnutie AK RPR čakala aj Rozhlasová rada, ktorá o kampani SRo diskutovala na svojom zasadnutí, zatiaľ však neprijala žiadne uznesenie. O použití citátu, ktorý nie je podľa komisie v rozpore s etickým kódexom.