BRATISLAVA - Slovenský rozhlas (SRo) mal skvelý nápad. Vymyslel spot, ktorý sa následne snažil presadiť vo verejnoprávnej STV a v komerčných televíziách JOJ a TA3.
"Som presvedčený, že obsah toho spotu nemohol ublížiť. Je to vtipné posolstvo s istým nadhľadom," tvrdí šéf marketingu SRo Zeman. Čo je vtipné, a čo už nie, však vidia rozhlas a televízie rozdielne. O čo teda v kontroverznom spote ide? Rozhlas sa snažil rozšíriť rady svojich poslucháčov upútavkou v znení: "Keby ste nás počúvali, nemuseli by ste tu teraz sedieť."
STV a Jojka túto na pohľad nevinnú vetu odvysielať odmietli. "Zdalo sa nám to absolútne nevhodné. Nevidíme priestor na recesiu, kde klient si takýmto spôsobom utiahol z divákov STV," reaguje člen manažmentu STV Zahradník. Priznal, že chvíľku aj nad spustením spotu uvažovali.
"Rozmýšlali sme, že to pustíme a urobíme aj náš spot v znení: "Napriek tomu je dobré, že toto pozeráte, lebo o nič ste tam neprišli. Usúdili sme však, že nie je dôvod takto ,laškovať`". Podobne reagoval aj hovorca Jojky Tóth. "Myslíme si, že bol neprimeraný," povedal. Na obrazovke TA3 sa spot mihol, no neskôr bol stiahnutý. "Nebudeme sa k tomu vyjadrovať," povedala hovorkyňa TA3 Trnkalová.
Reklamný spot, ktorý, zdá sa, nakoniec ostane zabudnutý v sklade, stál nemalé peniaze z našich vrecák. Jeho cenu na marketingu SRo neprezradili a zahmlili ju do frázy o "obchodnom tajomstve".
Kontroverzný reklamný spot:"Keby ste nás počúvali, nemuseli by ste tu teraz sedieť. Rádio SLOVENSKO / Slovenský rozhlas 1"