BRATISLAVA - Maslo, ktoré tradične patrí medzi základné potraviny, nie je typickým produktom, ktorý by si ľudia vyhľadávali na internete. Avšak vzhľadom na aktuálny vývoj cien a dostupnosti sa správanie spotrebiteľov mení. Výrazný nárast cien masla v kamenných predajniach núti ľudí hľadať alternatívne spôsoby jeho nákupu, pričom online prostredie sa ukazuje ako čoraz populárnejšie riešenie.
Za posledných 30 dní sa záujem o maslo na internete zvýšil až päťnásobne. Táto zmena je spôsobená nielen blížiacou sa sezónou vianočného pečenia, ale aj nepriaznivými faktormi, ako sú sucho a ochorenia dojníc, ktoré zasahujú do výroby. Podľa štatistík portálu Heureka nárast záujmu o maslo dosiahol v Slovenskej republike za posledný mesiac až 394 %.
„Maslo je tak aktuálne produktom s druhým najväčším nárastom záujmu spotrebiteľov. V susedných Čechách predstavuje nárast len +74%, no táto téma nie je u našich susedov tak pretriasaná v médiách ako na Slovensku, keďže doteraz tam cena masla rástla menej. Napriek tomu, že maslo je čerstvý mliečny produkt, jeho výhoda spočíva v tom, že je ho možné dlhodobo skladovať aj v mrazničke, gazdinky preto hľadajú výhodnejšie ceny na internete už teraz,” hovorí hovorí Jan Mayer, výkonný riaditeľ slovenskej a českej Heureky.
Rast cien masla na Slovensku tak prináša nové výzvy nielen pre spotrebiteľov, ale aj pre výrobcov a predajcov, ktorí musia reagovať na meniace sa nákupné správanie a dopyt po alternatívnych spôsoboch nákupu tejto základnej potraviny.