ZLÍN/BRATISLAVA - Slovenský Protimonopolný úrad (PMÚ) povolil zlínskej skupine HP Tronic a slovenskej spoločnosti NAY vytvoriť spoločný holding. Reagoval tak na rozhodnutie českého Úradu pre ochranu hospodárskej súťaže (ÚOHS). Svoj súhlas ale podmienil tým, že jej oznamovateľ HP Invest prevedie na konkurenciu deväť kamenných predajní na Slovensku.
HP Invest je podľa úradu súčasťou skupiny Datart, ktorá má na Slovensku 29 predajní elektroniky pod názvom Datart a ETA. Nay zase u nás prevádzkuje 40 predajní. Zároveň sa obaja podnikatelia zaoberajú online predajom a veľkoobchodom s elektronikou.
Slovenský úrad uviedol, že po spojení oboch podnikateľov by vznikol jednoznačný líder v predaji veľkých a malých domácich spotrebičov, ako aj spotrebnej elektroniky. Svoj súhlas s transakciou preto podmienil tým, že HP Invest v slovenských regiónoch s najvýraznejším negatívnym dopadom ohlásenej koncentrácie na hospodársku súťaž prevedie kamenné predajne s elektronikou na konkurenciu. HP Invest sa zaviazal, že počas desiatich rokov tieto predajne nezíska späť a že v Bratislave po dobu piatich rokov neprekročí stanovený počet predajní.
Spojením skupín vznikne na českom a slovenskom trhu holding, ktorý bude mať podľa zástupcov HP Tronic veľký inovačný potenciál. "Táto udalosť predstavuje významný krok pre obe firmy a vnáša na oba trhy novú dynamiku. Vytvára subjekt s jedinečným kombinovaným know-how a bohatými skúsenosťami na retailovom trhu. Práve povolenie spojenia zo strany ÚOHS v Česku a PMÚ na Slovensku bolo kľúčovou podmienkou pre uskutočnenie nášho zámeru, ktorý začneme v najbližších týždňoch postupne realizovať. Prvým krokom je príprava detailného plánu ďalšieho postupu," uviedol generálny riaditeľ spoločnosti HP Tronic Daniel Večeřa.
Avizované spojenie podľa zástupcov oboch spoločností nijako neovplyvní platné zmluvné záväzky, a to vrátane reklamácií, ktoré sa vzťahujú na produkty a služby zakúpené predtým v predajniach Datart v Česku a na Slovensku, Electro Worldu v Česku a NAY na Slovensku.
Spoločnosť NAY začala od roku 1992 budovať vlastnú sieť maloobchodných predajní. V roku 1998 vytvorila koncept veľkoplošných predajní pod registrovanou značkou NAY Elektrodom, ktorý postupne rozšírila po celom Slovensku. V roku 2014 odkúpila sieť predajní Electro World na Slovensku a v Česku. Od vznikajúceho zoskupenia NAY-Datart si obe spoločnosti sľubujú nové príležitosti.