(Zdroj: TASR)
BANSKÁ BYSTRICA - Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPMBB) dnes spustil prevádzku tretej zo siedmich plánovaných trolejbusových liniek, konkrétne linku číslo 7, vedúcu od železničnej stanice na Internátnu ulicu na sídlisku Fončorda a späť.
Trolejbusy na nej však jazdia aj cez križovatku pod bývalým krajským úradom, kde stále nie je skolaudovaná preložka trolejového vedenia, ktorú si tohto roku vyžiadalo prebudovanie križovatky na kruhový objazd.
Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) Adriana Jobbiková, Úrad BBSK ako špeciálny stavebný úrad prerušil 2. novembra kolaudačné konanie k tejto preložke a vyzval stavebníka Europa SC, aby svoju žiadosť do 30 dní od doručenia tohto rozhodnutia doplnil o doklady, bez ktorých je jeho podanie neúplné. Do piatku stavebník doklady nedoplnil.
Jobbiková už koncom októbra pripomenula, že kým BBSK zrekonštruované trolejové vedenie na novom kruhovom objazde neskolauduje, podľa dráhového zákona aj licencie "je dopravca povinný zabezpečiť náhradnú dopravu cestujúcich v primeranom rozsahu technicky spôsobilými motorovými vozidlami určenými na verejnú dopravu osôb".
Predseda predstavenstva DPMBB Radoslav Lukaj si však nemyslí, že do kolaudácie preložky trolejového vedenia na križovatke by mal dopravca spoje, ktoré ňou vedú, zabezpečovať záložnými autobusmi.
"Nie je nám známy dôvod, prečo by sme nemohli prevádzkovať trolejbusy. Kolaudácia je v tomto prípade nepodstatná, máme od príslušných inštitúcií potvrdenie, že trať je funkčná a hlavne bezpečná," povedal pre agentúru SITA Lukaj. Majiteľom väčšiny trolejových vedení v meste vrátane úseku na križovatke pod bývalým krajským úradom je SAD Banská Bystrica, DPMBB si od nej trolejové vedenia ako aj trolejbusy prenajíma.
Na prvých dvoch zo siedmich plánovaných trolejbusových liniek premávajú trolejbusy od 10. novembra, na ďalších dvoch by mali začať jazdiť 15. decembra a na ostatných dvoch 29. decembra. Cez križovatku pod bývalým krajský úradom vedú s výnimkou prvých dvoch všetky ostatné trolejbusové linky.
Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) Adriana Jobbiková, Úrad BBSK ako špeciálny stavebný úrad prerušil 2. novembra kolaudačné konanie k tejto preložke a vyzval stavebníka Europa SC, aby svoju žiadosť do 30 dní od doručenia tohto rozhodnutia doplnil o doklady, bez ktorých je jeho podanie neúplné. Do piatku stavebník doklady nedoplnil.
Jobbiková už koncom októbra pripomenula, že kým BBSK zrekonštruované trolejové vedenie na novom kruhovom objazde neskolauduje, podľa dráhového zákona aj licencie "je dopravca povinný zabezpečiť náhradnú dopravu cestujúcich v primeranom rozsahu technicky spôsobilými motorovými vozidlami určenými na verejnú dopravu osôb".
Predseda predstavenstva DPMBB Radoslav Lukaj si však nemyslí, že do kolaudácie preložky trolejového vedenia na križovatke by mal dopravca spoje, ktoré ňou vedú, zabezpečovať záložnými autobusmi.
"Nie je nám známy dôvod, prečo by sme nemohli prevádzkovať trolejbusy. Kolaudácia je v tomto prípade nepodstatná, máme od príslušných inštitúcií potvrdenie, že trať je funkčná a hlavne bezpečná," povedal pre agentúru SITA Lukaj. Majiteľom väčšiny trolejových vedení v meste vrátane úseku na križovatke pod bývalým krajským úradom je SAD Banská Bystrica, DPMBB si od nej trolejové vedenia ako aj trolejbusy prenajíma.
Na prvých dvoch zo siedmich plánovaných trolejbusových liniek premávajú trolejbusy od 10. novembra, na ďalších dvoch by mali začať jazdiť 15. decembra a na ostatných dvoch 29. decembra. Cez križovatku pod bývalým krajský úradom vedú s výnimkou prvých dvoch všetky ostatné trolejbusové linky.