(Zdroj: TASR)
BANSKÁ BYSTRICA - Po vyše roku a 10 mesiacoch by mali cestujúcich v mestskej doprave v Banskej Bystrice voziť znova aj trolejbusy. Prevádzku prvých dvoch zo siedmich plánovaných liniek spustí mestská firma Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPMBB) v sobotu 10. novembra.
Informovala o tom hovorkyňa banskobystrického primátora Monika Pastuchová s tým, že na tretej linke začnú trolejbusy jazdiť 1. decembra, na ďalších dvoch 15. decembra a na ostatných dvoch 29. decembra. „Zavedením trolejbusovej dopravy sa Banská Bystrica dostáva do klubu piatich miest s elektrickou trakciou,“ pripomenula Pastuchová.
Trolejbusy prestali v banskobystrickej mestskej doprave premávať na začiatku minulého roka, keď ju začala prevádzkovať firma SAD Zvolen. Tá zabezpečuje mestskú dopravu výlučne autobusmi, na prenájme trolejbusov a trolejového vedenia sa s ich majiteľom SAD Banská Bystrica, predchádzajúcim prevádzkovateľom mestskej dopravy v Banskej Bystrici, nedohodla.
Trolejové vedenia aj trolejbusy si potom od SAD Banská Bystrica prenajal DPMBB. Licenciu na prevádzku trolejovej dráhy získal od Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) v lete, licenciu na dopravu osôb na trolejovej dráhe po odvolaní na ministerstve dopravy koncom septembra. Na spustenie trolejbusov potreboval ešte schváliť cestovné poriadky, čo je v kompetencii mesta. Prednosta mestského úradu Radoslav Lukaj agentúru SITA koncom októbra informoval, že mesto má záujem sprevádzkovať jednotlivé trolejbusové linky postupne a podľa toho bude aj schvaľovať cestovné poriadky. „V tom istom harmonograme budeme postupne ukrajovať z výkonov realizovaných prostredníctvom autobusovej dopravy,“ dodal Lukaj. Na plánovaných trolejbusových linkách totiž v súčasnosti jazdia autobusy SAD Zvolen.
Ako ďalej informovala Pastuchová, DPMBB má vo svojom vozidlovom parku 27 trolejbusov, z toho 23 je zaradených do plnej prevádzky. „Trolejbusová doprava zvýši počet spojov v meste, najmä v častiach Fončorda a Radvaň. V priebehu roka prejdú podľa odhadov DPMBB trolejbusy viac ako 1,2 milióna kilometrov. Tarifné podmienky v nich budú pre cestujúcich rovnaké ako sú v súčasnosti,“ uviedla Pastuchová. Dodala, že DPMBB kúpil na platbu čipovou kartou systém kompatibilný so systémom používaným v autobusoch SAD Zvolen. Vzájomné uznávanie kariet je podmienené súhlasom SAD Zvolen.
Trolejbusy prestali v banskobystrickej mestskej doprave premávať na začiatku minulého roka, keď ju začala prevádzkovať firma SAD Zvolen. Tá zabezpečuje mestskú dopravu výlučne autobusmi, na prenájme trolejbusov a trolejového vedenia sa s ich majiteľom SAD Banská Bystrica, predchádzajúcim prevádzkovateľom mestskej dopravy v Banskej Bystrici, nedohodla.
Trolejové vedenia aj trolejbusy si potom od SAD Banská Bystrica prenajal DPMBB. Licenciu na prevádzku trolejovej dráhy získal od Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) v lete, licenciu na dopravu osôb na trolejovej dráhe po odvolaní na ministerstve dopravy koncom septembra. Na spustenie trolejbusov potreboval ešte schváliť cestovné poriadky, čo je v kompetencii mesta. Prednosta mestského úradu Radoslav Lukaj agentúru SITA koncom októbra informoval, že mesto má záujem sprevádzkovať jednotlivé trolejbusové linky postupne a podľa toho bude aj schvaľovať cestovné poriadky. „V tom istom harmonograme budeme postupne ukrajovať z výkonov realizovaných prostredníctvom autobusovej dopravy,“ dodal Lukaj. Na plánovaných trolejbusových linkách totiž v súčasnosti jazdia autobusy SAD Zvolen.
Ako ďalej informovala Pastuchová, DPMBB má vo svojom vozidlovom parku 27 trolejbusov, z toho 23 je zaradených do plnej prevádzky. „Trolejbusová doprava zvýši počet spojov v meste, najmä v častiach Fončorda a Radvaň. V priebehu roka prejdú podľa odhadov DPMBB trolejbusy viac ako 1,2 milióna kilometrov. Tarifné podmienky v nich budú pre cestujúcich rovnaké ako sú v súčasnosti,“ uviedla Pastuchová. Dodala, že DPMBB kúpil na platbu čipovou kartou systém kompatibilný so systémom používaným v autobusoch SAD Zvolen. Vzájomné uznávanie kariet je podmienené súhlasom SAD Zvolen.