(Zdroj: TASR)
BANSKÁ BYSTRICA - Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) vyzval Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPMBB), aby bezodkladne začal prevádzku trolejbusovej dopravy v Banskej Bystrici a upozornil, že v prípade neplnenia podmienok licencie ju môže dopravcovi odňať.
Ako dnes informovala hovorkyňa BBSK Adriana Jobbiková, 30-dňová lehota na začatie prevádzky dopravy na trolejbusovej dráhe uplynula 28. októbra, DPMBB však trolejbusovú dopravu nespustil. Hovorkyňa tiež pripomenula, že hoci BBSK stále neskolaudoval trolejové vedenie na novom kruhovom objazde pri bývalom krajskom úrade, kadiaľ prechádza päť z plánovaných siedmich trolejbusových liniek, podľa dráhového zákona aj licencie „je dopravca povinný zabezpečiť náhradnú dopravu cestujúcich v primeranom rozsahu technicky spôsobilými motorovými vozidlami určenými na verejnú dopravu osôb.“
Podľa predsedu predstavenstvo DPMBB a zároveň prednostu banskobystrického mestského úradu Radoslava Lukaja sú možné len dva dôvody súčasného postupu BBSK – neznalosť problematiky alebo účelovosť.
„Samosprávny kraj urobil toľko pochybení, že už nič iné mu ku šťastiu nechýba, len aby urobil takéto ďalšie,“ povedal na margo možnosti odňatia licencie Lukaj s tým, že DPMBB by sa v takom prípade odvolal na ministerstvo dopravy, ktoré mu doteraz vždy dalo za pravdu. Pripomenul, že na spustenie prevádzky trolejbusov je potrebných niekoľko legislatívnych podmienok, medzi ktoré patrí aj schválenie cestovných poriadkov zo strany mesta, čo zatiaľ nie je splnené.
„Primátor jednoznačne povedal, že prvé trolejbusové linky nastúpia v prvej dekáde novembra a tento termín dodržíme,“ povedal Lukaj. Spresnil, že mesto chce sprevádzkovať jednotlivé trolejbusové linky postupne, podľa toho bude aj schvaľovať cestovné poriadky. „V tom istom harmonograme budeme postupne ukrajovať z výkonov v autobusovej doprave,“ dodal Lukaj. Na plánovaných trolejbusových linkách totiž v súčasnosti jazdia autobusy hlavného prevádzkovateľa banskobystrickej mestskej dopravy SAD Zvolen.
Ak by DPMBB potreboval záložné vozidlá, kým BBSK neskolauduje trolejovú dráhu na kruhovom objazde, použil by 34 vlastných autobusov, ktoré v súčasnosti prenajíma SAD Zvolen. Lukaj pripomenul, že majú „dostatok pák“ na okamžité odstúpenie od nájomnej zmluvy, zatiaľ si to však verejný záujem ani obchodný záujem DPMBB nevyžaduje.
Podľa predsedu predstavenstvo DPMBB a zároveň prednostu banskobystrického mestského úradu Radoslava Lukaja sú možné len dva dôvody súčasného postupu BBSK – neznalosť problematiky alebo účelovosť.
„Samosprávny kraj urobil toľko pochybení, že už nič iné mu ku šťastiu nechýba, len aby urobil takéto ďalšie,“ povedal na margo možnosti odňatia licencie Lukaj s tým, že DPMBB by sa v takom prípade odvolal na ministerstvo dopravy, ktoré mu doteraz vždy dalo za pravdu. Pripomenul, že na spustenie prevádzky trolejbusov je potrebných niekoľko legislatívnych podmienok, medzi ktoré patrí aj schválenie cestovných poriadkov zo strany mesta, čo zatiaľ nie je splnené.
„Primátor jednoznačne povedal, že prvé trolejbusové linky nastúpia v prvej dekáde novembra a tento termín dodržíme,“ povedal Lukaj. Spresnil, že mesto chce sprevádzkovať jednotlivé trolejbusové linky postupne, podľa toho bude aj schvaľovať cestovné poriadky. „V tom istom harmonograme budeme postupne ukrajovať z výkonov v autobusovej doprave,“ dodal Lukaj. Na plánovaných trolejbusových linkách totiž v súčasnosti jazdia autobusy hlavného prevádzkovateľa banskobystrickej mestskej dopravy SAD Zvolen.
Ak by DPMBB potreboval záložné vozidlá, kým BBSK neskolauduje trolejovú dráhu na kruhovom objazde, použil by 34 vlastných autobusov, ktoré v súčasnosti prenajíma SAD Zvolen. Lukaj pripomenul, že majú „dostatok pák“ na okamžité odstúpenie od nájomnej zmluvy, zatiaľ si to však verejný záujem ani obchodný záujem DPMBB nevyžaduje.