BRATISLAVA - Na slovenských školách pôsobí 10 až 12 percent problémových učiteľov, ktorí sa správajú k žiakom tak, ako by sa nemali a dokonca podnecujú extrémizmus. V dnešnej diskusnej relácii TA3 V politike to povedal poslanec Národnej rady SR a predseda školského parlamentného výboru Ľubomír Petrák (Smer-SD).
Vo svojich tvrdeniach vychádzal zo zistení Štátnej školskej inšpekcie. Poslankyňa parlamentu Eva Smolíková (SNS) tvrdí, že je dôležité kto na školách učí a aký je tu kolektív. "Základné morálne, etické či Božie zákony by mali platiť všade a hlavne pri práci s malými deťmi, aby neprišlo k tomu, že nejaký žiak povie, že ho niekto znevažuje," povedala.
V centre záujmu celej reformy školstva musí byť podľa poslankyne Národnej rady SR Veroniky Remišovej (OĽaNO-NOVA) dieťa. Ako tvrdí, je dôležité, aby sa deti v škole cítili dobre, veľa sa tam naučili a vyrástli z nich morálni, dobrí a vzdelaní občania.
"Základným predpokladom je, aby sa k tomu dieťaťu tak správal aj učiteľ," podotkla. Poslanec parlamentu Branislav Gröhling (SaS) odporúča zrozumiteľne upraviť právnu zodpovednosť učiteľa a znížiť bosing i mobing na školách. "Prístup zo strany učiteľov bude potom úplne iný," podotkol.