BRATISLAVA – Keď rodinu zasiahne úmrtie, nasleduje celý rad povinností, ktoré spočívajú na pleciach pozostalých. Na prípravu poslednej rozlúčky má rodina len pár dní, a tak môže prehliadnuť nedostatky zo strany pohrebných služieb. Pozrite sa, s akými problémami sa môžete stretnúť.
Z poslednej kontroly slovenských pohrebných služieb zo strany Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) vyplynulo niekoľko nedostatkov. „Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva kontroly v pohrebných služieb vo väčšine prípadov na základe spotrebiteľských podnetov a v niektorých prípadoch aj kontrolných akcií, ktoré zabezpečujú krajské inšpektoráty z vlastnej iniciatívy,“ ozrejmila hovorkyňa SOI Danuša Krkošová.
Posledné dni Stalina: Vystrašení lekári sa báli diktátora ZSSR dotknúť, keď zomieral
V roku 2015 prijala SOI sedem podnetov, z ktorých prešetrila štyri a len jeden z nich bol opodstatnený. Týkal sa pohrebnej služby v Nitre. V prvom polroku 2016 SOI eviduje osem sťažností, z ktorých prešetrila päť. Nedostatky boli dokázané iba v jednom prípade.
Podnety súviseli najmä s chýbajúcimi cenovými informáciami, chýbajúcimi dokladmi o zaplatení či nevybavenými reklamáciami do lehoty 30 dní. SOI zistila, že zamestnanci pohrebných služieb „nepracovali v pracovných odevoch, resp. neboli označení menovkou, chýbali údaje na dokladoch o zaplatení, chýbala presná cenová informácia, resp. nebola žiadna, chýbal reklamačný poriadok, alebo ak bol, tak s nesprávnymi chýbajúcimi údajmi, reklamácie neboli vybavené v 30–dňovej lehote, nebola vedená evidencia o reklamáciách, resp. bola neúplná a chýbali údaje v označení prevádzok,“ informovala Krkošová a dodala, že za zistené nedostatky boli doteraz v kontrolovanom období uložené dve pokuty vo výške 600 eur.