Celoročné povinné svietenie áut nateraz nebude
BRATISLAVA - Vodiči na Slovensku zatiaľ nebudú musieť po celý rok jazdiť so zapnutými svetlami. Poslanci dnes totiž neprelomili veto prezidenta Ivana Gašparoviča, ktorý novelu zákona o premávke vrátil nedávno parlamentu s pripomienkami.
S celoročným svietením však počíta ministerstvo vnútra vo vlastnej novele zákona. Doteraz museli mať vodiči svetlá zapnuté aj cez deň od polovice októbra do polovice marca.
Novelu zákona minulý mesiac schválili poslanci na návrh opozičného poslanca a bývalého ministra vnútra Martina Pada, podľa ktorého svietenie aj cez deň pomáha predchádzať nehodám. Od nástupu vlády Roberta Fica išlo o prvý opozičný návrh zákona, ktorý v parlamente prešiel. Na prelomenie prezidentovho veta však dnes bolo potrebných najmenej 76 hlasov zo 150-člennej snemovne. Aj keď Padovu novelu okrem opozície podporila aj polovica zo 16 poslancov vládnej ĽS-HZDS, za zákon spolu zahlasovalo iba 72 poslancov.
Výhrady prezidenta k novele sa týkali rôznych termínov, odkedy sa mala zvýšiť minimálna rýchlosť vozidiel na diaľnici z 50 na 70 kilometrov za hodinu. Zákon totiž predpokladal dva rôzne termíny, a to od zverejnenia v Zbierke zákonov alebo od 1. júla.
Námietky k navrhovanej zmene mal aj minister vnútra Robert Kaliňák zo Smeru-SD. Podľa neho nemalo význam prijímať čiastkovú úpravu zákona, keď jeho ministerstvo pripravuje rozsiahlu novelu zákona o premávke, ktorá počíta s celoročným svietením a zvýšením maximálnej rýchlosti na diaľniciach. Podľa hovorcu Kaliňákovho úradu Erika Tomáša by mohol novelizovaný zákon začať platiť od leta.
Novelu zákona minulý mesiac schválili poslanci na návrh opozičného poslanca a bývalého ministra vnútra Martina Pada, podľa ktorého svietenie aj cez deň pomáha predchádzať nehodám. Od nástupu vlády Roberta Fica išlo o prvý opozičný návrh zákona, ktorý v parlamente prešiel. Na prelomenie prezidentovho veta však dnes bolo potrebných najmenej 76 hlasov zo 150-člennej snemovne. Aj keď Padovu novelu okrem opozície podporila aj polovica zo 16 poslancov vládnej ĽS-HZDS, za zákon spolu zahlasovalo iba 72 poslancov.
Výhrady prezidenta k novele sa týkali rôznych termínov, odkedy sa mala zvýšiť minimálna rýchlosť vozidiel na diaľnici z 50 na 70 kilometrov za hodinu. Zákon totiž predpokladal dva rôzne termíny, a to od zverejnenia v Zbierke zákonov alebo od 1. júla.
Námietky k navrhovanej zmene mal aj minister vnútra Robert Kaliňák zo Smeru-SD. Podľa neho nemalo význam prijímať čiastkovú úpravu zákona, keď jeho ministerstvo pripravuje rozsiahlu novelu zákona o premávke, ktorá počíta s celoročným svietením a zvýšením maximálnej rýchlosti na diaľniciach. Podľa hovorcu Kaliňákovho úradu Erika Tomáša by mohol novelizovaný zákon začať platiť od leta.