GALANTA – Napriek rôznym snahám viacerých obchodných značiek o zlepšenie názoru Slovákov na nakupovanie v supermarketoch, neustále sa niekde objavia nelichotivé obrázky pokazených potravín alebo poškodených produktov. Od škandálu s prebaľovaním syrov v Kauflande sa však neočakávalo, že by sa mohlo ešte niečo podobné stať. A predsa!
Pani Denisa šla do Tesca na Drevenej ulici v Galante, aby nakúpila potraviny, z ktorých chcela navariť obed pre rodinu. Kúpila okrem iného aj Tesco syr Niva, ktorý mal poškodený tovar, no v obchode si to nevšimla. Ako sa ukázalo, syr niva rozhodne nebol v stave vhodnom na varenie, už určite nie na priame požitie.
„Ráno 16.6.2015 som si kúpila v obchodnom reťazci Tesco syr Niva... Hneď po otvorení ma prešla chuť variť, keďže polka syra bola úplne žltá a plesnivá,“ posťažovala sa na sociálnej sieti. Ako dodala, syr reklamovala a peniaze jej vrátili, no s ostatnými sa rozhodla podeliť o tento zážitok, pretože sa jej podobná vec nestala prvýkrát.
Poprosili sme spoločnosť Tesco o stanovisko. „Podnetom sa vážne zaoberáme. Bohužiaľ z fotografie nie je možne určiť, či k chybe došlo u nás alebo sme takýto výrobok už dostali od dodávateľa. V každom prípade by sme sa radi zákazníkovi touto cestou ospravedlnili a uistili ho, že nás celá situácia mrzí, pretože denne vynakladáme obrovské úsilie, aby v našej ponuke zákazníci našli len kvalitné a čerstvé potraviny,“ odpovedal Tomáš Ferenčák, koordinátor komunikácie.
Napriek tomu, že podľa obalu mal syr dátum spotreby do 30. júna, z fotografií jednoznačne vyplýva, že už nebol v stave vhodnom na užívanie. Pani Denisu sa v diskusii pod fotografiami snažili niektorí presvedčiť, že niekedy je za všetkým aj samotný zákazník: „Žiaľ, sú medzi zákazníkmi aj takí, čo napríklad zoberú syr z chladiaceho boxu a vyložia v regáli medzi konzervy... Tak sa nečudujte, že ak to ten syr zažije a je vyložený deň v teple a predavačka ho vloží do boxu naspäť, že splesnivie.“
Iní za tým vidia zase nedostatok zamestnancov, ktorí by tovar kontrolovali. Problémom je podľa užívateľov sociálnych sietí aj fakt, že predajňa, v ktorej sa akýkoľvek znehodnotený tovar nájde, niekedy (ako v tomto prípade) z objektívnych príčin skutočne nevie zistiť, či ide pochybenie zamestnancov alebo výrobcu, a tak sa nedá určiť, koho treba potrestať.