BRATISLAVA - Poznáte to - máte príliš veľa práce na to, aby ste zašli na obed mimo, tak si nejaký objednáte. Problém nastáva, keď vám donesú niečo, čo jedlo pripomína naozaj len vzdialene. Lenže poslíček je už ďaleko a vám poriadne škvŕka v žalúdku. My vám poradíme, čo sa dá v takýchto prípadoch robiť.
Mnohí Slováci sú odkázaní na donášky jedál do práce, pretože jednoducho nemajú čas ísť sa najesť niekam do reštaurácie. Obed si objednajú telefonicky alebo na internete a potom už len čakajú, kým im ho pracovník daného zariadenie donesie.
Bohužiaľ prax je taká, že častokrát dorazí jedlo, ktoré neteší nielen oko ale ani chuťové poháriky. Buď v ňom niečo chýba, alebo nie je dovarené, alebo vyzerá ako niečo, čo práve požula krava. Čo teraz? Donášku predsa neotvárate pred kuriérom, takže posťažovať sa mu už nemôžete. Ľudia nad podobnými situáciami zvyknú len mávnuť rukou a mlčky, hoci frflúc, zjesť to, čo je naporúdzi. Aj v takejto situácii sa však dá niečo robiť.
1. Sťažujte sa na Úrade verejného zdravotníctva
Ak objednávka nesplnila vaše očakávania a máte podozrenie, že porušuje hygienické či iné normy, obráťte sa na príslušný Regionálny úrad verejného zdravotníctva. Hovorkyňa ÚVZ SR pre Topky uviedla, že základným princípom súčasných platných predpisov je bezpečnosť pokrmu počas jeho výroby, prípravy a podania.
"Prevádzkovateľ je zodpovedný zabezpečovať a kontrolovať podmienky zdravotnej neškodnosti hotových pokrmov a zabezpečovať ich ochranu pred znehodnotením. Ak nedodržiava uvedené požiadavky a spotrebiteľ obdržal nekvalitné jedlo, je potrebné oznámiť takúto prevádzku príslušnému regionálnemu úradu verejného zdravotníctva, ktorý vykoná v prevádzke štátny zdravotný dozor, môže nariadiť opatrenia a uložiť sankciu zodpovednému prevádzkovateľovi. Zákon ani spoločná EÚ legislatíva v oblasti hygieny potravín nerieši náhradu jedla odškodnením," vysvetlila Lenka Skalická.
2. Kontaktujte samotnú prevádzku
Ak nie ste spokojní s porciou, ktorá vám bola doručená, môžete kontaktovať prevádzku a adresovať im svoju sťažnosť. V takýchto prípadoch sa hodí do elektronickej komunikácie pripojiť aj fotku objednaného jedla, samozrejme najlepšie ešte predtým, než ste ho začali konzumovať. Dodávateľ vám buď reklamáciu uzná a vtedy zvykne nasledujúcu objednávku dodať so zľavou, prípadne úplne zadarmo, alebo nereaguje. Častejšou reakciu je ale zrejme ignorancia. Potom už vy musíte zvážiť, či si z inkriminovanej reštaurácie ešte niekedy niečo objednáte.