BRATISLAVA – Rozhlas a televízia Slovenska zaviedla v svojej programovej štruktúre nový formát. Šikovne naložila s časom po hlavnom spravodajstve a športe, ktorý iné televízie využívajú na reklamu, a na 20tu hodinu zaviedla nové večerné správy. V nich informujú v skratke o udalostiach, ktoré odzneli v hlavnom spravodajstve. Podľa prvých čísel sledovanosti sa jej to oplatí.
Bez akéhokoľvek upozornenia RTVS už niekoľko dní po skončení Správ RTVS a športového formátu Góly-body-sekundy vysiela nové krátke Správy RTVS. Trvajú niekoľko minút a zopakujú sa v nich hlavné udalosti, ktoré odzneli o 19 hodine.
Spravodajstvo je teraz prioritou vysielania RTVS. Ako pre portál Omédiách.com uviedla hovorkyňa RTVS Dominika Šulková: „Začíname pracovať aj s formátmi, ktoré doteraz televízia nevyužívala a nanovo nastavujeme spravodajský blok po 19:00. Našim cieľom nie je neúmerné predlžovanie spravodajstva na úkor kvality a informačného obsahu.“
Televízia sa dlhodobo borí s problémom ohľadom nízkej sledovanosti spravodajstva oproti TV Markíza a TV JOJ. V utorok bol podiel sledovanosti Televíznych novín na Markíze 43,3% a Veľkých novín na Jojke 28%. Správy RTVS mali v kategórii divákov starších ako 12 rokov 8,7%.
RTVS vsadila na čas, keď ostatné televízie vysielajú po hlavnom spravodajstve reklamu. A podľa všetkého ide o dobrý, premyslený krok. Športové správy a nové krátke správy mali včera podiel sledovanosti 11,1% a v pondelok to bolo 12,2%. Teda zaznamenali výrazný nárast.
Podľa slov Lukáša Dika, riaditeľa Sekcie spravodajstva, športu a publicistiky RTVS je úlohou verejnoprávneho spravodajstva prinášať čo najkvalitnejší obsah čo najširšej verejnosti. Preto sa prostredníctvom krátkych správ usilujú osloviť aj iné publikum, ako je tradičný divák Správ RTVS. Rovnako dúfajú, že po vzhliadnutí kvalitného obsahu v krátkych správach si skôr, či neskôr diváci zapnú hlavné Správy RTVS, prípadne správy o 12:00 a 16:00 hodine.