BRATISLAVA - Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) pripravil nové logá svojich rozhlasových programových služieb.
"Logá sú prepojené s hlavným logotypom RTVS - dvojbodkou. Dvojbodka je novým identifikačným prvkom, ktorý sa bude objavovať vo všetkých logotypoch rozhlasových aj televíznych programových služieb RTVS. Logá boli pripravené interne v Centre kreatívy RTVS a ich autorom je Milan Prekop," uviedol to hovorca RTVS Richard Šümeghy.
Logá jednotlivých okruhov Slovenského rozhlasu farebne vychádzajú z predchádzajúceho loga verejnoprávneho rozhlasu. To podľa hovorcu RTVS, "znamená, že si ponechali farby, ktoré vyjadrovali jednotlivé rádiá v štvorcovom logu, ktoré Slovenský rozhlas používal niekoľko rokov". Ako prvé prinieslo nové logo Rádio_FM, keď ho použilo v kampani Big_FM a na sociálnych sieťach. Rádio_FM budú nasledovať Rádiá Slovensko, Regina, Devín a Zelená vlna.
Korporátna identita RTVS sa podľa riaditeľky sekcie komunikácie RTVS Lucie Čarnej postupne mení tak, "ako sa vyvíja naša spoločná verejnoprávna inštitúcia". Nakoniec sa zmení aj logo televíznej Jednotky a Dvojky. “V tomto roku chystá RTVS okrem imidžovej kampane aj produktové kampane pre jednotlivé programy a podujatia, či už pre Jednotku, Dvojku alebo jednotlivé rozhlasové programové služby," citoval ďalej hovorca RTVS Luciu Čarnú. RTVS podľa Čarnej plánuje jednu špeciálnu celoročnú kampaň, viac o nej však zatiaľ informovať nechce.
Pripravované zmeny vo vizuáloch avizoval v súvislosti so zmenami v spravodajstve 10. januára na tlačovej besede aj programový riaditeľ RTVS Andrej Miklánek. Zmeny v spravodajstve sa posunom jeho začiatku na 19:00 od 9. januára tohto roka nekončia, povedal Miklánek. Od marca sa podľa neho upraví grafika a napríklad k logám Jednotky a Dvojky sa pridá dvojbodka z loga RTVS a napokon od septembra sa spravodajstvo začne vysielať v novom štúdiu a s novou technikou.