Vianočné pančuchy lákajú zákazníkov už na začiatku októbra.
BRATISLAVA - Biznis je biznis! Čo na tom, že len nedávno sa skončilo leto?! Kasy treba naplniť čím skôr! Jedenásť týždňov pred Vianocami už v regáloch "svietia" figúrky Santa Klausov, mikulášske čiapky, zvončeky a vyzdobené stromčeky!
Medzi prvými prišiel s vianočným tovarom obchodný dom Tesco na Kamennom námestí v Bratislave. "Začali sme skôr z organizačno-technického hľadiska. V ostatných prevádzkach na Slovensku prídeme s vianočnou výzdobou a tovarom až 17. októbra," povedala hovorkyňa obchodného reťazca Tesco Oľga Hrnčiarová. Podľa nej zákazníci zatiaľ vnímajú tento krok pozitívne. Tovar budú dokladať do regálov postupne. Najskôr začnú s vianočnými dekoráciami, potom sladkosťami a tesne pred sviatkami s čerstvými potravinami a rybami.
Cirkev považuje skorú výzdobu a celú komerčnú kampaň za prehnanú reklamu. "Cez city sa siaha do peňaženiek, čím sa súčasne vyprázdňujú aj medziľudské vzťahy a čaro Vianoc," povedal hovorca Konferencie biskupov Slovenska Marián Gavenda. Je presvedčený, že prílišnou reklamou sa postupne predvianočné nákupy ľuďom sprotivia a zatúžia po niečom hlbšom a duchovnejšom.
Cirkev považuje skorú výzdobu a celú komerčnú kampaň za prehnanú reklamu. "Cez city sa siaha do peňaženiek, čím sa súčasne vyprázdňujú aj medziľudské vzťahy a čaro Vianoc," povedal hovorca Konferencie biskupov Slovenska Marián Gavenda. Je presvedčený, že prílišnou reklamou sa postupne predvianočné nákupy ľuďom sprotivia a zatúžia po niečom hlbšom a duchovnejšom.