Cestujúci prespávajú na letisku (Zdroj: SITA)
PARÍŽ - Chaos charakterizoval počas Štedrého dňa situáciu v treťom najväčšom vzdušnom prístave starého kontinentu - parížskom Letisku Charlesa De Gaulla.
Asi 2000 unavených, frustrovaných a nahnevaných pasažierov tu už ráno zažilo zrušenie 400 z plánovaných 1160 letov. Dôvodom bol nedostatok rozmrazovacieho prípravku Glykol pre stroje.
Situácia je o to vážnejšia, že za problémami je štrajk zamestnancov výrobcu Glykolu, ktorý tam zodpovední chcú nahradiť dovozom podobných chemikálií z Nemecka a USA.
Na odporúčanie kompetentného úradu pre civilnú leteckú dopravu preto neskôr zrušili polovicu, popoludní 35 percent plánovaných letov.
Napätie tu eskalovalo, keď kvôli hrozbe kolapsu strechy haly letiska pod ťarchou nového snehu evakuovali terminál 2E, presne ten, ktorého strecha sa zrútila krátko po uvedení do prevádzky v roku 2004. Pri nešťastí vyhasli vtedy štyri životy.
Predbežne zostáva nejasné, či sa strechu podarí ešte v priebehu popoludnia očistiť a či sa masy cestovaniachtivých ľudí dostanú včas do cieľových destinácií.
Aj keď problémy v cestnej a železničnej doprave nie sú zďaleka tak veľké, popoludní prišli z krajiny galského kohúta informácie o sťažených podmienkach pre motoristov, a to predovšetkým na severovýchode Francúzska, kde sa dokonca zriadili núdzové záchytné body pre uviaznutých cestujúcich.
V Ardenách, ale aj v Pyrenejach a v regióne Dordogne sa bez elektrickej energie ocitli rádovo stovky domácností. Hlavnou príčinou porúch v energetickej sieti sú vyvrátené stromy, ktoré poškodili elektrické vedenie.
Situácia je o to vážnejšia, že za problémami je štrajk zamestnancov výrobcu Glykolu, ktorý tam zodpovední chcú nahradiť dovozom podobných chemikálií z Nemecka a USA.
Na odporúčanie kompetentného úradu pre civilnú leteckú dopravu preto neskôr zrušili polovicu, popoludní 35 percent plánovaných letov.
Napätie tu eskalovalo, keď kvôli hrozbe kolapsu strechy haly letiska pod ťarchou nového snehu evakuovali terminál 2E, presne ten, ktorého strecha sa zrútila krátko po uvedení do prevádzky v roku 2004. Pri nešťastí vyhasli vtedy štyri životy.
Predbežne zostáva nejasné, či sa strechu podarí ešte v priebehu popoludnia očistiť a či sa masy cestovaniachtivých ľudí dostanú včas do cieľových destinácií.
Aj keď problémy v cestnej a železničnej doprave nie sú zďaleka tak veľké, popoludní prišli z krajiny galského kohúta informácie o sťažených podmienkach pre motoristov, a to predovšetkým na severovýchode Francúzska, kde sa dokonca zriadili núdzové záchytné body pre uviaznutých cestujúcich.
V Ardenách, ale aj v Pyrenejach a v regióne Dordogne sa bez elektrickej energie ocitli rádovo stovky domácností. Hlavnou príčinou porúch v energetickej sieti sú vyvrátené stromy, ktoré poškodili elektrické vedenie.