Desiatka expertov skúmala rozbitý trup a ďalšie zvyšky lietadla
NAÍ DILLÍ - Príčiny sobotňajšieho leteckého nešťastia v Indii sú stále nejasné a vyšetrovatelia ďalej pátrajú v troskách Boeingu 737-800 po takzvanej čiernej skrinke s nahratými údajmi o lete. Uviedli to dnes podľa agentúry Reuters miestne úrady, podľa ktorých katastrofu prežilo osem zo 166 ľudí na palube, nie len sedem, tak v sobotu tvrdili niektoré zdroje.
"Nie je možné akokoľvek vysvetliť zrútenie stroja, kým nenájdeme čiernu skrinku," povedal riaditeľ letiska v Mangalúru Peter Abrahám. Práve na tunajšie letisko sa stroj spoločnosti Air India Express letiaci z Dubaja snažil pristáť, ale prešiel pristávaciu dráhu a rozlomil sa v priľahlom údolí.
Čierne skrinky s modernou elektronikou bývajú v každom veľkom lietadle dve. Bývajú umiestnené v zadnej časti lietadla, ktorá sa väčšinou pri páde zdemoluje najmenej. Jedna skrinka zapisuje údaje o lete, druhá nahráva hovory v pilotnej kabíne.
V sobotu sa objavila správa, že čierne skrinky zo zrúteného Boeingu sa už našli, dnes úrady hovoria o hľadaní jednej.
Na mieste nehody bola dnes vidieť desiatka expertov, ktorí skúmali rozbitý trup a ďalšie zvyšky lietadla v zle prístupnom teréne. Na pomoc indickým vyšetrovateľom priletel tím amerických odborníkov, očakáva sa aj tím americkej spoločnosti Boeing.
Na palube stroja typu Boeing 737-800 bolo 160 cestujúcich a šesťčlenná posádka. Všetci cestujúci, medzi ktorými bolo 19 detí a štyri dojčatá, boli podľa Air India indickej národnosti, pilot bol Brit srbského pôvodu. Lietadlo sa zrútilo do lesa a začalo horieť, krátko potom vybuchlo, čo vyvolalo ešte väčší požiar.
Už sa našli všetky mŕtve telá, ale niektoré sa ešte stále nepodarilo identifikovať, pretože sú veľmi popálené. Lekári sa u týchto osôb rozhodli pre testy DNA. Tí, ktorí prežili hovoria o znovunarodení. "Pamätám sa, že keď letún spadol a začal horieť, tak som sa snažila dostať čo najrýchlejšie von," spomína 22-ročná Sabrina.
Úrady už v sobotu usúdili, že nešlo o atentát, ale o nehodu. Indické televízne stanice dnes podľa agentúry Reuters špekulovali o tom, že nehodu možno spôsobila ľudská chyba. Komentáre tiež rozoberajú možný vplyv toho, že v čase nešťastia pršalo a pristávacia dráha bola mokrá. Letisko v Mangalúru leží na kopci a podľa odborníkov nie je jednoduché na ňom pristáť a pri vybočení z dráhy je ihneď problém. Podľa spoločnosti však hlavný pilot aj kopilot boli skúsení a letiská dobre poznali.
Čierne skrinky s modernou elektronikou bývajú v každom veľkom lietadle dve. Bývajú umiestnené v zadnej časti lietadla, ktorá sa väčšinou pri páde zdemoluje najmenej. Jedna skrinka zapisuje údaje o lete, druhá nahráva hovory v pilotnej kabíne.
V sobotu sa objavila správa, že čierne skrinky zo zrúteného Boeingu sa už našli, dnes úrady hovoria o hľadaní jednej.
Na mieste nehody bola dnes vidieť desiatka expertov, ktorí skúmali rozbitý trup a ďalšie zvyšky lietadla v zle prístupnom teréne. Na pomoc indickým vyšetrovateľom priletel tím amerických odborníkov, očakáva sa aj tím americkej spoločnosti Boeing.
Na palube stroja typu Boeing 737-800 bolo 160 cestujúcich a šesťčlenná posádka. Všetci cestujúci, medzi ktorými bolo 19 detí a štyri dojčatá, boli podľa Air India indickej národnosti, pilot bol Brit srbského pôvodu. Lietadlo sa zrútilo do lesa a začalo horieť, krátko potom vybuchlo, čo vyvolalo ešte väčší požiar.
Už sa našli všetky mŕtve telá, ale niektoré sa ešte stále nepodarilo identifikovať, pretože sú veľmi popálené. Lekári sa u týchto osôb rozhodli pre testy DNA. Tí, ktorí prežili hovoria o znovunarodení. "Pamätám sa, že keď letún spadol a začal horieť, tak som sa snažila dostať čo najrýchlejšie von," spomína 22-ročná Sabrina.
Úrady už v sobotu usúdili, že nešlo o atentát, ale o nehodu. Indické televízne stanice dnes podľa agentúry Reuters špekulovali o tom, že nehodu možno spôsobila ľudská chyba. Komentáre tiež rozoberajú možný vplyv toho, že v čase nešťastia pršalo a pristávacia dráha bola mokrá. Letisko v Mangalúru leží na kopci a podľa odborníkov nie je jednoduché na ňom pristáť a pri vybočení z dráhy je ihneď problém. Podľa spoločnosti však hlavný pilot aj kopilot boli skúsení a letiská dobre poznali.