Vetroplach
BRATISLAVA, 18.január 2005 Víťaz posledného ročníka talentovej súťaže Coca-Cola PopStar skupina Vetroplach sa zúčastnila na medzinárodnom hudobnom festivale EUROSONIC 2005 v Holandsku (14. - 16. 1. 2005).
Skupina Vetroplach zaujala európske publikum na medzinárodnom hudobnom festivale v holandskom GRONINGENE. S pesničkami z debutového albumu Ak vás omrzeli jednofarebné šarkany si vyskúšala ako chutí aplauz mimo slovenských pódií, v jednom z mienkotvorných kútov sveta hudby. Vetroplach je našim tretím interpretom s možnosťou zastupovať slovenské hudobné talenty v zahraničí na medzinárodnej úrovni.
Počas trojdňového festivalu sa na 27 pódiách vystriedalo 150 interpretov z takmer celej Európy. Rockovú halu v koncertnej sále Music School v piatok večer rozohriali slovenské pesničky skupiny Vetroplach . Svoj 45-minútový koncert odohrali perfektne a v prestávkach medzi skladbami vysvetľovali domácemu publiku o čom spievajú.
„ Zo začiatku som si všimol ako sa zabávali na slovenčine, ale postupne zistili, že je to o hudbe. Bolo príjemné, že nikto neodišiel počas nášho koncertu za inou skupinou, k inému pódiu. Naopak na záver niektorí tancovali.“ Podelil sa o svoje dojmy spevák skupiny Vetroplach Jozef Vrábel. Ostatní členovia kapely Čuňďo, Veslo a Tomki boli spokojní s tým ako zahrali a nadšení z ich prvej zahraničnej skúsenosti.
Na organizácii festivalu EUROSONIC, ako jedného z najsledovanejších hudobných akcii začiatku roka, sa podieľajú hudobné rádiá verejnoprávnych rozhlasov v Európe. Vznikol za podpory EBU (Európska vysielacia únia), ktorého partnerom je aj Slovenský rozhlas - Rádio FM, ktoré nominovalo nášho zástupcu. Z festivalu vzniklo kompilačné 2CD skladieb vybraných interpretov, na ktoré sa dostala aj skladba skupiny Vetroplach „Tak to ide každý deň“. Rádio FM z podujatia odvysiela živé nahrávky v pravidelnej sobotnej relácii Rádio FM Exkluzívne do konca januára 2005.
Bližšie informácie: www.eurosonic.nl
Skupina Vetroplach je víťazom štvrtého ročníka súťaže Coca-Cola PopStar. Vďaka tejto súťaži, tak ako všetci predchádzajúci víťazi (Seven Days To Winter, Misha, Zuzana Smatanová), získali možnosť nahrať vlastné CD, uviesť ho na trh za pomoci organizátorov súťaže, pesničky prezentovať v slovenských rádiách a v ostatných médiách a podpísali zmluvu s hudobným vydavateľstvom Sony Music/Bonton. Tak ako minulý rok Zuzana Smatanová, aj skupina Vetroplach bola nominovaná na festival Eurosonic do Holandska, kde nakoniec postúpila cez výberové kolo. O nomináciu sa postaral mediálny partner súťaže Coca-Cola PopStar a člen EBU Rádio FM.
Svoj kredit získavala súťaž Coca-Cola PopStar postupne, násobil sa úspechom pesničiek v slovenskom étery a u poslucháčskeho publika, ale tiež samotným predajom albumov. Cieľom súťaže Coca-Cola PopStar je umožniť mladým talentovaným hudobníkom vo veku od 18 do 33 rokov presadiť sa na slovenskej hudobnej scéne. Jedinou podmienkou účasti v súťaži bolo zaslanie pôvodnej súťažnej nahrávky na adresu organizátorov. Doposiaľ každý ročník súťaže ukázal, že na Slovensku je veľa nádejných talentov a na prekvapivo vysokej muzikantskej úrovni. Piaty ročník súťaže Coca-Cola PopStar štartuje začiatkom marca 2005.
Počas trojdňového festivalu sa na 27 pódiách vystriedalo 150 interpretov z takmer celej Európy. Rockovú halu v koncertnej sále Music School v piatok večer rozohriali slovenské pesničky skupiny Vetroplach . Svoj 45-minútový koncert odohrali perfektne a v prestávkach medzi skladbami vysvetľovali domácemu publiku o čom spievajú.
„ Zo začiatku som si všimol ako sa zabávali na slovenčine, ale postupne zistili, že je to o hudbe. Bolo príjemné, že nikto neodišiel počas nášho koncertu za inou skupinou, k inému pódiu. Naopak na záver niektorí tancovali.“ Podelil sa o svoje dojmy spevák skupiny Vetroplach Jozef Vrábel. Ostatní členovia kapely Čuňďo, Veslo a Tomki boli spokojní s tým ako zahrali a nadšení z ich prvej zahraničnej skúsenosti.
Na organizácii festivalu EUROSONIC, ako jedného z najsledovanejších hudobných akcii začiatku roka, sa podieľajú hudobné rádiá verejnoprávnych rozhlasov v Európe. Vznikol za podpory EBU (Európska vysielacia únia), ktorého partnerom je aj Slovenský rozhlas - Rádio FM, ktoré nominovalo nášho zástupcu. Z festivalu vzniklo kompilačné 2CD skladieb vybraných interpretov, na ktoré sa dostala aj skladba skupiny Vetroplach „Tak to ide každý deň“. Rádio FM z podujatia odvysiela živé nahrávky v pravidelnej sobotnej relácii Rádio FM Exkluzívne do konca januára 2005.
Bližšie informácie: www.eurosonic.nl
Skupina Vetroplach je víťazom štvrtého ročníka súťaže Coca-Cola PopStar. Vďaka tejto súťaži, tak ako všetci predchádzajúci víťazi (Seven Days To Winter, Misha, Zuzana Smatanová), získali možnosť nahrať vlastné CD, uviesť ho na trh za pomoci organizátorov súťaže, pesničky prezentovať v slovenských rádiách a v ostatných médiách a podpísali zmluvu s hudobným vydavateľstvom Sony Music/Bonton. Tak ako minulý rok Zuzana Smatanová, aj skupina Vetroplach bola nominovaná na festival Eurosonic do Holandska, kde nakoniec postúpila cez výberové kolo. O nomináciu sa postaral mediálny partner súťaže Coca-Cola PopStar a člen EBU Rádio FM.
Svoj kredit získavala súťaž Coca-Cola PopStar postupne, násobil sa úspechom pesničiek v slovenskom étery a u poslucháčskeho publika, ale tiež samotným predajom albumov. Cieľom súťaže Coca-Cola PopStar je umožniť mladým talentovaným hudobníkom vo veku od 18 do 33 rokov presadiť sa na slovenskej hudobnej scéne. Jedinou podmienkou účasti v súťaži bolo zaslanie pôvodnej súťažnej nahrávky na adresu organizátorov. Doposiaľ každý ročník súťaže ukázal, že na Slovensku je veľa nádejných talentov a na prekvapivo vysokej muzikantskej úrovni. Piaty ročník súťaže Coca-Cola PopStar štartuje začiatkom marca 2005.