Na Slovensku predala skupina najviac áut za prvý štvrťrok počas celej doby svojho devätnásťročného pôsobenia – 4 836 vozidiel
Spoločnosť AURES Holdings, prevádzkovateľ siete AAA AUTO a Mototechna a najväčší obchodník s ojazdenými a zánovnými vozidlami v strednej Európe, medziročne zvýšila tržby o 19 % na 1,013 miliardy eur. Po rekordných predajoch v roku 2022, kedy AURES zobchodoval takmer 90 000 vozidiel, rast odbytu pokračuje. V prvom štvrťroku tohto roku skupina predala 23 231 automobilov, čo je najvyšší objem áut predaný v prvom štvrťroku v celej tridsaťjedenročnej histórii firmy.
Celkové tržby skupiny AURES Holdings sa v minulom roku medziročne zvýšili o 19 % a prvýkrát presiahli miliardu eur – celkom dosiahli 1,013 miliardy. „Pokiaľ ide o zisk, podarilo sa nám úspešne zmierniť globálne inflačné tlaky a vďaka nášmu starostlivému obmedzovaniu nákladov a zavádzaniu automatizácie a digitalizácie, dosiahla naša upravená EBITDA za rok 2022 celkom 50,1 milióna eur a oproti roku 2021 vzrástla o 2 %,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, prevádzkovateľa siete autocentier AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont a Driverama.
Skupina v súčasnosti pôsobí na viac ako šesťdesiatich miestach. Vďaka postupnému navyšovaniu kapacít a rastu trhu ojazdených áut má za sebou sieť AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont najsilnejší predajný prvý štvrťrok za celých 31 rokov na trhu. „Za prvé tri mesiace tohto roku sme v skupine predali 23 231 áut, čo je absolútny rekord za prvý štvrťrok počas celej doby existencie spoločnosti a rast oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 7 %,“ zdôraznila Karolína Topolová. Skupina tak v 1. štvrťroku predávala v priemere vyše 260 vozidiel denne. V Českej republike sa predalo takmer 13 000 áut, v Poľsku 5 390 a na Slovensku 4 836. Ide o najvyšší počet vozidiel predaných v 1. štvrťroku za celých 19 rokov pôsobenia AURES Holdings na Slovensku.
„Vo všetkých krajinách, kde pôsobíme, sa v prvom štvrťroku najlepšie predávajú benzínové vozidlá, ktoré zákazníci vnímajú ako ďaleko úspornejšie pri obstaraní aj na prevádzku. Záujem o alternatívne palivá každým rokom významne stúpa. Napríklad v ČR sme tento rok za prvý štvrťrok predali už takmer 400 hybridov, čo je polovica toho čo vlani za celý rok. Záujem o LPG alebo CNG stále klesá,“ uviedol prevádzkový riaditeľ AURES Holdings Petr Vaněček.
Rastúce predaje sú podľa Petra Vanečka okrem mnohých externých faktorov aj výsledkom stratégie posilňovania zákazníckej spokojnosti, ktorú AURES Holdings spustil v roku 2022. „Úroveň spokojnosti sledujeme pomocou dvoch parametrov – NPS, teda Net Promoter Score, a recenzií pobočiek vo vyhľadávači Google. V sektore ojazdených vozidiel sme úplnými priekopníkmi, pretože ani v jednej z krajín, kde pôsobíme, žiadny predajca ojazdených áut NPS nezverejňuje,“ povedal Petr Vaněček.
Z analýzy celkového trhu jazdených vozidiel v strednej Európe v prvom kvartáli 2023 – Barometer, ktorú pravidelne pripravuje spoločnosť AURES Holdings, vyplýva nasledovné:
ponuka ojazdených automobilov sa v 1. štvrťroku 2023 v stredoeurópskom priestore (CZ, SK, PL, HU) v porovnaní s prvým kvartálom minulého roka znížila o 40 000 áut. V porovnaní s rovnakým obdobím pred covidovým rokom 2019 potom stále chýba takmer 300 000 áut. Porovnanie ponuky ojazdených vozidiel v 1. štvrťroku tohoto roka a v predcovidovom roku 2019 na jednotlivých trhoch:
-
- ČR – 260 364 (Q1 2019 – 283 465 automobilov) ( - 23 101 áut)
- SR – 134 667 (Q1 2019 – 140 027 automobilov) ( - 5 360 áut)
- Poľsko – 528 028 (Q1 2019 – 734 697 automobilov) ( - 206 669 áut)
- Maďarsko – 130 593 (Q1 2019 – 187 349 automobilov) ( - 56 756 áut)
Medián ceny ponúkaných automobilov medziročne v prvom štvrťroku opäť významne vzrástol vo všetkých krajinách. Najviac v Poľsku, kde došlo k historicky najvyššiemu nárastu ceny, a to o 36,5 %.
ČR |
199 800 Kč |
rast o 11,6 % |
SR |
7 990 EUR |
rast o 19,2 % |
Poľsko |
29 900 PLN |
rast o 36,5 % |
Maďarsko |
2 540 000 HUF |
rast o 15,5 % |
Automobily v stredoeurópskej ponuke zároveň ale nestarnú a nie sú ani v priemere viac ojazdené.Medziročne je vek ponúkaných áut na jednotlivých trhoch stabilný. Na jednej strane síce rastie podiel zánovných automobilov na trhu, ale zároveň sa zvyšuje počet dovážaných starých a nevyhovujúcich ojazdených áut zo zahraničia. Najstaršie autá všeobecne pochádzajú od súkromníkov a dovozcov, najmladšie od dílerov a bazárov.
Mediány veku a ceny:
ČR |
10,3 rokov |
156 000 km |
SR |
10,6 rokov |
172 000 km |
Poľsko |
12 rokov |
180 000 km |
Maďarsko |
12,9 rokov |
179 000 km |
- reklamná správa -