Slovák Juraj vytvoril netradičnú službu, ktorá sa môže stať ideálnym vianočným darčekom. Umožní vám pravidelne ochutnať prémiové vína z celého sveta, ktoré nenájdete v bežných supermarketoch. Skvelé vína vyberie skúsený someliér a každý mesiac ich pošle priamo na vašu adresu. Ako služba funguje?
Fľaša vína býva obvyklým darčekom, ktorý kúpime v supermarkete cestou na návštevu či oslavu narodenín. Väčšina someliérov a milovníkov vína vám však povie, že hľadať ho v regáloch supermarketov nie je tá správna cesta. Nájdete tam síce desiatky rôznych značiek a druhov vín, no vybrať medzi nimi skutočnú kvalitu, ktorá poteší chuťové poháriky, môže byť ťažké. Víno bežne predávané v supermarkete zároveň obdarovanému napovie, že ste si s výberom príliš nelámali hlavu a kupovali prvé, čo vám padlo do oka.
Ak hľadáte výnimočný vianočný darček, porozmýšľajte napríklad o vínnom predplatnom
Ak už chcete obdarovať, treba siahnuť po kvalite a staviť na vína, ktoré nie sú v bežných obchodoch. Takýto darček je osobnejší a obdarovanému dáva pocit výnimočnosti. Ako však také vína nájsť, pokiaľ sami nie ste odborníkmi? Ruku na srdce, nie každý má čas alebo možnosť ísť do vinotéky a absolvovať náročný výber zo stoviek vín.
Novinka na Slovensku
Nový spôsob, ako sa jednoducho dostať ku kvalitnému vínu, ponúka Slovákom unikátna služba Wine Door Club, za ktorej vznikom stojí Juraj Kadlec. On sám je milovníkom kvalitných vín, ako však priznal, pri ich výbere vždy uvítal pomoc niekoho kto sa v tom skutočne vyzná. Tam niekde vznikla myšlienka vínneho predplatného, ktoré ľuďom prinesie kvalitné vína starostlivo vybraté someliérom priamo domov. „V zahraničí je táto služba pomerne bežná, na Slovensku však nič podobné doposiaľ neexistovalo. Mnohých ľudí, ktorým som o tomto nápade hovoril, to však nadchlo, a tak som usúdil, že aj slovenský trh je už na niečo také pripravený,“ hovorí Juraj.
Vínne predplatné je podľa jeho slov určené ľuďom, ktorí s vínom radi experimentujú a chcú spoznávať nové chute a odrody. Vo vopred zvolenej frekvencii (raz za jeden, dva alebo tri mesiace) tak môžete priamo k dverám dostávať výber troch vín, ktoré vždy starostlivo vyberá skúsený someliér Erik Dorušinec. „Zákazník dostáva každý raz iné vína, vďaka čomu skúša stále niečo nové,“ vysvetľuje.
V ponuke sú zahraničné vína, ale aj naše, slovenské
V balení sú vždy tri prémiové vína: dve od najlepších svetových vinárstiev z Talianska, Portugalska, Francúzska, Nového Zélandu, Čile či Španielska, a jedno slovenské. Aj tie môžu podľa Juraja svojou kvalitou konkurovať tým zahraničným. „Slováci radi podporujú domáce vinárstva, preto v našom výbere radi podporíme tie, ktoré robia svoju prácu poctivo,“ hovorí Juraj a dodáva, že mimoriadne obľúbené sú slovenské ružové vína, ktoré sú ocenené aj v zahraničí.
Robí radosť celý rok a viete si ho prispôsobiť
Podľa Jurajových slov je vínne predplatné čoraz obľúbenejším darčekom. Je osobné, dá sa prispôsobiť na mieru obdarovaného a navyše robí radosť celý rok. Kto by nechcel dostať vianočný darček dvanásťkrát ročne? Každá zásielka je navyše originálne zabalená, takže radosť z rozbaľovania darčeka bude mať človek nielen pod vianočným stromčekom.
Aby vínne predplatné ulahodilo naozaj každému, vo Wine Door Club dávajú možnosť prispôsobiť darček na mieru. Okrem toho, že si môžete zvoliť frekvenciu, zvoliť si môžete aj to, či chcete ochutnávať víno biele, červené alebo dva druhy mixov. Obavy z toho, že by darované víno nechutilo, tak takmer úplne odpadávajú.
VIAC O VÍNNOM PREDPLATNOM
Advertoriál pripravený v spolupráci so službou Wine Door Club.