Nedeľa17. november 2024, meniny má Klaudia, zajtra Eugen

Ponožky od nich máte možno aj vy! Známa firma bojuje o prežitie: Pomôžte nám, prosí zákazníkov

Fusakle sú pre všetkých, ktorí sa chcú baviť životom, majú chuť pomáhať druhým a odvahu byť iní, no pritom stále sami sebou. Zobraziť galériu (5)
Fusakle sú pre všetkých, ktorí sa chcú baviť životom, majú chuť pomáhať druhým a odvahu byť iní, no pritom stále sami sebou. (Zdroj: Fusakle)

BRATISLAVA – Pandémia, dôsledky vojny na Ukrajine a neustále rastúce ceny energií ruka v ruke so zvyšujúcou sa infláciou dostali na kolená jednu z najznámejších značiek ponožiek na Slovensku. Spoločnosť vyrábajúca slávne Fusakle prosí ľudí, aby im pomohli prežiť.

Oznam o problémoch uverejnila firma na svojej facebookovej stránke. „Ťažké obdobie koronakrízy, následky vojny, inflácia a zdražovanie energií a materiálov má silný negatívny dopad aj na nás a bojujeme s ťažkosťami. Chceme ťa poprosiť o pomoc preklenúť toto náročné obdobie,“ uviedli.

Ponožky od nich máte
Zobraziť galériu (5)
 (Zdroj: Facebook/Fusakle.sk)

„Pomôž nám udržať pracovné miesta a rozvíjať domáci textilný priemysel,“ prosia. Každá jedna objednávka a nákup sú pre nich podľa vlastných slov existenčne dôležité. „Pomôž nám, prosím, prežiť,“ apelujú na svojich zákazníkov.

Mnoho z nich zareagovalo ústretovo a v komentároch priamo pod príspevkom im vyjadrilo podporu či pridalo fotky s ich výrobkami.

Zisk:

Ponožky od nich máte
Zobraziť galériu (5)
 (Zdroj: https://www.transparex.sk/)

Tržby:

Ponožky od nich máte
Zobraziť galériu (5)
 (Zdroj: https://www.transparex.sk/)

 

*Podľa údajov na stránke Transparex.sk* firma za obdobie 2021/2020 vykázala tržby v objeme 9,33 milióna eur. Čistý zisk predstavoval však 663-tisíc eur, čo je oproti predchádzajúcemu obdobiu pokles takmer o polovicu.

Firma nemá aktuálne žiadne verejné dlhy, nedoplatky či pohľadávky voči štátu. Finstat s odvolaním sa na dáta Štatistického úradu SR uvádza, že zamestnávajú od 50 do 99 ľudí. 

Firma si nevytvorila rezervu, obchody boli zatvorené 

Spoločnosť tvrdí, že ich momentálny problém spočíva v krátkodobom nedostatku hotovosti teraz, mimo hlavnej ponožkovej sezóny. Nakoľko sú sezónna firma, najväčšie problémy im spôsobilo zatvorenie trhu počas novembra a decembra a následné obmedzenie iba pre očkovaných zákazníkov. Firma si totiž preto nevytvorila dostatočnú rezervu na fungovanie mimo sezónu tak, ako minulé roky. "Po pandémií sa výrazne zmenilo zákaznícke správanie, kúpyschopnosť zákazníkov a návštevnosť nákupných centier, kde majú Fusakle svoje predajne, klesla zhruba o 35 percent. Následne prišla ďalšia nečakaná rana -  vojna na Ukrajine, ktorej nasledoval ďalší výrazný pokles tržieb a súčasná inflácia a zdražovanie," povedala pre Topky.sk marketingová manažérka spoločnosti Zuzana Benediktová.

Tá vysvetlila, že svoje produkty vyrábajú na Slovensku a v Česku, vstupné náklady vo výrobe im podľa jej slov narástli až o 30 percent. Zákazníci sú dnes zároveň veľmi opatrní pri míňaní peňazí a nakupujú menej impulzívne. Ľudia chodia do nákupných centier viac cielene. 

"V komunikácii so zákazníkmi sme boli vždy otvorení. Počúvame ich podnety, zapájame ich do výrobného procesu, podporujeme ich v tom, aby nám zasielali nápady na nové dizajny. Snažíme sa pomôcť, kde vieme pomocou našich dobročinných Fusaklí. Aj počas pandémie, kedy bol retail zatvorený, sme otvorene komunikovali, že potrebujeme ich podporu a smerovali ich na náš eshop. Máme skvelých zákazníkov, ktorí nás podržali aj v čase Korony, za čo sme im nesmierne vďační. Uvedomujú si dôležitosť lokálnej výroby a aj jej náročnosť.Veríme, že nás zákazníci podržia aj teraz. Potrebujeme v tomto období navýšiť tržbu, aby sme preklenuli obdobie, kým začne ponožková sezóna, veríme, že vtedy opäť začneme prosperovať," uviedla. 

Čo sa týka prepúšťania a znižovania počtu kamenných prevádzok, priznali, že od začiatku roka boli nútení optimalizovať náklady a zredukovať predajné a pracovné miesta na Slovensku a v Čechách, aby zvládli náročnú situáciu. "Momentálne fungujeme na počte zamestnancov, ktorý je nutný k chodu firmy," uviedla  Benediktová. 

Fusakle sú pre všetkých, ktorí sa chcú baviť životom, majú chuť pomáhať druhým a odvahu byť iní, no pritom stále sami sebou.
Zobraziť galériu (5)
Fusakle sú pre všetkých, ktorí sa chcú baviť životom, majú chuť pomáhať druhým a odvahu byť iní, no pritom stále sami sebou.  (Zdroj: Fusakle)

Problémy má aj Dedoles

Iba nedávno pritom o finančných problémoch informovala ďalšia značka, známa najmä predajom ponožiek. Dedoles koncom mája uviedol, že firma prejde reštrukturalizáciou. "Realizácia reštrukturalizačného plánu za podpory a spolupráce veriteľov je najlepšou alternatívou nielen pre samotnú firmu, ale najmä jej zamestnancov, dodávateľov, obchodných partnerov a zákazníkov," vysvetlili.

Firme sa pritom ešte donedávna darilo, dokonca rozšírila počet zamestnancov a investovala do marketingu či informačných systémov. Ambiciózny plán im však nevyšiel a neistá situácia spôsobila škrt cez rozpočet aj im.

 

 

*Reklamná zmienka*

 

Viac o téme: ProblémyPonožkyZákazníciFusakle
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu