BRATISLAVA - Len začiatkom týždňa sme vás informovali o tom, že vizuál ministerstva financií o novej daňovo-odvodovej reforme sa až nápadne podobá na iné fotografie z podobných kampaní. Oslovili sme preto samotné ministerstvo, aby sa k problematike vyjadrilo. Ich názor vás prekvapí, keďže podľa vlastných slov nijaký nápad neukradli!
archívne video
Ďalší plagiátorský prešľap Matoviča? Vizuál si očividne požičal od niekoho iného, tu je dôkaz!
Podobnosť je čisto náhodná
Koncom víkendu a začiatkom pracovného týždňa začala verejnosť ohľadom nového vizuálu reformy s malými deťmi a tieňmi za nimi niečo tušiť. Ich podanie totiž pôsobilo až desivo povedome.
Vznikali viaceré statusy o tom, ako rezort "opajcol" kampaň z fotografií z fotobánk, pričom uživatelia v komentároch toto dokladali aj priamymi dôkazmi.
Fotografovali sme ich my sami!
Aby sme celý konflikt rozlúskli, oslovili sme preto samotné ministerstvo financií na čele s Igorom Matovičom, aby nám povedali, ako celý záhadný vizuál vznikol. "Vizuál daňovo-odvodovej revolúcie sme robili priamo na ministerstve financií. Neobjednávali sme si žiadnych copywriterov ani agentúry. Sami sme si vymysleli vizuál, nafotili sme ho a graficky spracovali, čím sme ušetrili množstvo verejných peňazí," búcha sa do hrude ministerstvo.
Tie podobné našej sme predtým nevideli
Spomínanú slovenskú kampaň, ktorá je tej reformnej podobná, vraj predtým nevideli. Reč je zrejme aj o príspevku, ktorý sa šíril sociálnymi sieťami o učení pre život.
Podobných fotografií sú vraj stovky
"Ak si na internete vyhľadáte pojmy dieťa, tieň a sen v spojitosti s reklamou, nájdete desiatky podobných kampaní z celého sveta a stovky takmer rovnakých obrázkov vo fotobankách. Podobnú kampaň mal dokonca Unicef," bráni sa rezort.
To podľa ministerstva vraj len potvrdzuje, že podobná kampaň môže napadnúť hocikomu nezávisle od seba a nemusí to byť vzájomne inšpirované a už vôbec nie ukradnuté. "Je podľa nás naopak pozitívne, že vnímame potreby detí rovnako, ako neziskové organizácie, ktoré sa venujú pomoci tým najzraniteľnejším. Ako sme spomínali, kampaň sme si dokonca aj sami nafotili. Obe deti sú zo Slovenska, stenu, na ktorú pozerajú, nájdete v Slávičom údolí a skutočný je aj plyšový macík v ruke dievčaťa," doplnil rezort.