Právnici už analyzujú logo, ktoré sa vraj nápadne podobá na logo ÖBB.
BRATISLAVA - Jeden z troch súťažných návrhov na nové logo Dopravného podniku Bratislava (DPB) sa vraj nápadne podobá na logo Rakúskych železníc ÖBB. Upozorňuje na to občan na internetovej stránke www.ambience.sk.
Podľa predsedu predstavenstva DPB Branislava Zahradníka už všetky tri logá analyzujú právnici dopravného podniku. "Už v piatok som podpísal objednávku na skríning všetkých troch log. Naši právnici teraz posudzujú, či nie sú v rozpore s ochrannými známkami, ktoré sú zaregistrované na Úrade priemyselného vlastníctva SR," povedal pre agentúru SITA Zahradník.
Doplnil, že by bolo predsa nelogické, aby dal podnik právne preskúmať všetkých 400 návrhov na nové logo. "Samozrejme, že nechceme plagiát. Ak výsledky právnej analýzy ukážu, že je to v rozpore, logo budeme modifikovať alebo ho prípadne úplne vylúčime. Veď by nám ho ani nezaregistrovali," zdôraznil Zahradník. Dodal, že k prípadným opatreniam pristúpia až na základe výsledkov kontroly, v súčasnosti je ešte predčasné o tom hovoriť.
Do súťaže o nové logo Dopravného podniku Bratislava (DPB) bolo prihlásených takmer 400 návrhov. Komisia z nich nakoniec vybrala tri, ktoré postúpili do druhého kola. Verejnosť môže za vybraté návrhy hlasovať prostredníctvom internetu, SMS alebo poštou až do 26. novembra. Víťazné logo by malo byť známe okolo 3. decembra.
Nové logo by podnik mal začať používať v priebehu budúceho roka, objaviť by sa mal na všetkých tlačovinách, dokumentoch, vozidlách mestskej hromadnej dopravy, električenkách a ďalších cestovných lístkoch, ale aj na plánovaných rovnošatách vodičov. Zmeny však budú vykonávať postupne. Súčasné logo podniku sa používa približne od začiatku 90. rokov minulého storočia.
Tri návrhy loga, za ktoré môžu občania hlasovať do 26. novembra 2007
Doplnil, že by bolo predsa nelogické, aby dal podnik právne preskúmať všetkých 400 návrhov na nové logo. "Samozrejme, že nechceme plagiát. Ak výsledky právnej analýzy ukážu, že je to v rozpore, logo budeme modifikovať alebo ho prípadne úplne vylúčime. Veď by nám ho ani nezaregistrovali," zdôraznil Zahradník. Dodal, že k prípadným opatreniam pristúpia až na základe výsledkov kontroly, v súčasnosti je ešte predčasné o tom hovoriť.
Do súťaže o nové logo Dopravného podniku Bratislava (DPB) bolo prihlásených takmer 400 návrhov. Komisia z nich nakoniec vybrala tri, ktoré postúpili do druhého kola. Verejnosť môže za vybraté návrhy hlasovať prostredníctvom internetu, SMS alebo poštou až do 26. novembra. Víťazné logo by malo byť známe okolo 3. decembra.
Nové logo by podnik mal začať používať v priebehu budúceho roka, objaviť by sa mal na všetkých tlačovinách, dokumentoch, vozidlách mestskej hromadnej dopravy, električenkách a ďalších cestovných lístkoch, ale aj na plánovaných rovnošatách vodičov. Zmeny však budú vykonávať postupne. Súčasné logo podniku sa používa približne od začiatku 90. rokov minulého storočia.
Tri návrhy loga, za ktoré môžu občania hlasovať do 26. novembra 2007