BRISBANE - Nechýbalo veľa a austrálskej trojčlennej rodine by sa dovolenka na Bali predražila o takmer 30 000 dolárov. Za celý zmätok a nedorozumenie však prevzal zodpovednosť mobilný operátor. Z príbehu Austrálčanov by sa mohli poučiť všetci, ktorí si pred odchodom na dovolenku aktivujú roaming.
Spomienky na krásnu dovolenku na Bali vyprchali vo chvíli, keď Craig Piper dostal účet od mobilného operátora. Na papieri totiž stála suma 29 325 austrálskych dolárov (ca 18 000 eur). Pred odchodom na dovolenku som navštívil pobočku Telstry. "Požiadal som, aby mne, manželke a dcére aktivovali roaming a oni ma ubezpečili, že je všetko v poriadku," začína Craig svoje rozprávanie.
Jeho dcéra často pozerala videá a hrala sa na iPade. Ako sa však neskôr ukázalo, práve najmladšej členke rodiny zabudol operátor aktivovať spomínaný roaming. Účet za jej minutých 10 GB dát sa tak vyšplhal na astronomickú sumu. Spoločnosť Telstra si ale našťastie chybu priznala, a tak nakoniec Piperovci nemuseli nič platiť. Odborníci aj prostredníctvom tohto prípadu upozorňujú všetkých, ktorí odchádzajú na dovolenku, aby si u svojich operátorov dôkladne preverili, ako je to s ich roamingom.