LONDÝN - Charlotte Smithová z Essexu si so svojím priateľom Charliem urobila romantický víkendový výlet do Budapešti. Za dve noci v tamojšom hoteli mali zaplatiť 169,1 libry, no dievčina po návrate domov neverila vlastným očiam. Z jej účtu bola strhnutá astronomická suma a hoci jej bola vrátená naspäť, bankové poplatky za prevod meny sa vyšplhali do výšav. Zamestnanec ubytovacieho zariadenia totiž nahodil do platobného terminálu sumu 60 158 maďarských forintov omylom v eurách a pohroma bola na svete.
Austrálčan si v Anglicku objednal pivo: Po zaplatení mal zlú predtuchu, zo sumy ho skoro porazilo
Charlotte si podľa portálu MailOnline urobila prvú spoločnú dovolenku s priateľom v Budapešti. Keď sa 1. septembra odhlasovali z hotela, podala svoju debetnú bankomatovú kartu zamestnancovi, aby uhradila ich pobyt. Zamestnanec však zadal omylom sumu nie vo forintoch, ale v eurách, a tak mladej žene strhli v prepočte takmer 57-tisíc libier, hoci v tom čase mala na účte iba okolo 400 libier. Charlotte platbu podpísala, lebo predpokladala, že uvedená suma je v miestnej mene.
Po odchode turistov z hotela si personál všimol chybu a dal príkaz na okamžitú refundáciu. Za prevod vysokej sumy v eurách na libry si však banka Barclays stiahla transakčné poplatky v sume viac ako 3000 libier. Charlotte sa vyjadrila, že netušila, že z jej účtu možno zobrať takú veľkú sumu. Na všetko prišla až doma, keď v lekárni chcela zaplatiť kartou za nákup, no platba bola zamietnutá. Po kontrole svojho bežného účtu sa dočkala asi najväčšieho šoku vo svojom živote.
„Hotel mi zaúčtoval debet vo výške 56 154,42 GBP a potom mi takmer okamžite vrátil 52 768,42 GBP. Stále to však znamenalo, že som musela zaplatiť viac ako 3 000 GBP za transakčné poplatky. Mala som na účte iba pár stoviek a bola som šokovaná, že moja banka povolí prevod 56 000 libier," posťažovala sa Charlotte a okamžite išla nepríjemnú situáciu riešiť s bankou. Tá jej však tvrdila, že nemôže monitorovať všetky transakcie. Hotel sa odmietol jej problémom zaoberať s tým, že z jeho strany bola chybná suma vrátená naspäť.
Charlotte sa nepozdával ani prístup zamestnancov banky v miestnej pobočke, ktorí sa k nej podľa nej správali hrubo a vôbec jej nechceli pomôcť. Tvrdili, že autorizovaním platby došlo ku chybe na jej strane. Nakoniec si musela vziať minulý týždeň voľno v práci, aby ho mohla stráviť bojom proti banke a aby jej neúčtovali vysokú sumu za transakčné poplatky a konečne sa dostala k svojmu účtu a svojim peniazom, z ktorých potrebovala zaplatiť inkaso za auto či telefón. Navyše jej hrozila značná pokuta za prečerpanie účtu.
Mladá žena si musela požičať peniaze od svojej rodiny a nevedela ani spávať kvôli obavám z dlhov. Po veľkom boji s bankou sa však nakoniec všetko obrátilo v prospech Charlotte. Po tom, čo spoločnosť kontaktoval portál MailOnline, banka prisľúbila, že svojej klientke vráti všetky poplatky. Charlotte sa už predtým vyjadrila, že keď bude problém vyriešený, okamžite zmení banku.