BRATISLAVA - Predvianočné obdobie je obzvlášť hektické aj pre Slovenskú poštu. Tisíce listov, balíkov a pohľadníc jej dajú poriadne zabrať. Slovenská pošta preto ľudí upozorňuje, pozor na termíny. Ak chcete aby váš balík prišiel včas, pozrite si do kedy ho musíte príjemcovi odoslať.
Slovenská pošta dala ľuďom jasne najavo, dokedy musia stihnúť odoslať svoje vianočné darčeky a priania. V predvianočnom období je pošta najvyťaženejšia. Ide až o 40 percentný nárast balíkovej služby a o 15 percentný nárast listových zásielok. „Slovenská pošta denne spracuje cca 45-47 tisíc podaných balíkových zásielok a viac ako 3,2 milióna podaných listových zásielok,“ informovala Martina Macková, hovorkyňa Slovenskej pošty.
Pohľadnice a listy v rámci Slovenska
Ak chcete aby váš list dorazil do schránky príjemcu včas, je potrebné aby ste dodržali tieto termíny. „Aby boli listové zásielky doručené adresátom do Vianoc, je potrebné ich poslať najneskôr 20. decembra (v prípade 2. triedy) alebo 21. decembra (ak klient využije 1. triedu),“ objasnila Macková. Slovenská pošta prišla tento rok s nápaditou novinkou. Služba „Moja pohľadnica“ ľuďom umožňuje vytvoriť si vlastnú pohľadnicu. Bude tak pôsobiť osobnejšie a odosielateľ si môže sám prispôsobiť jej dizajn. Môže tak spraviť prostredníctvom aplikácie na internetovej stránke Slovenskej pošty a to aj z mobilu, tabletu či z počítača. Aby sa pohľadnica do rúk vášho milovaného dostala do Vianoc, je nutné ju odoslať najneskôr do 19. decembra.
Pohľadnice a listy do zahraničia
Ak zasielate listy do zahraničia, je nutné vytvoriť si časovú rezervu a odoslať ich o pár dní skôr. V rámci EÚ bude vaša pohľadnica doručená do siedmich pracovných dní. Ak zvolíte služby 1. Triedy, štandardná doba doručenia je 5 pracovných dní. Na informačnej webovej stránke Slovenskej pošty si môžete overiť predpokladaný čas doručenia do danej krajiny. Informovať sa môžete aj prostredníctvom zákazníckej linky.
Balíky v rámci Slovenska
Ani zasielanie balíkov by si zákazníci nemali nechať na poslednú chvíľu. „Ak chce klient využiť klasickú službu balíka, mal by ho na pošte podať najneskôr 20. decembra,“ povedala hovorkyňa Slovenskej pošty. „Zákazníkom odporúčame, aby pri posielaní balíkov uvádzali aj svoje mobilné telefónne číslo pre ľahšiu možnosť kontaktovania,“ dodala Macková.
Slovenská pošta ľuďom odporúča využiť aj službu Expres kuriér. Aj tu je však nutné vyhradiť si časovú rezervu. „Aby bol expres balík dodaný do Vianoc, zákazník by ho mal podať najneskôr 21. decembra,“ informovala Macková.
Balíky do zahraničia
Komplikovanejšie sú balíky adresované do zahraničia. Tu je potrebná najväčšia časová rezerva. Presné podmienky a doručenia uvádza Slovenská pošta na svojom webe v sekcii Balík svet.
BalíkoBOXy
„Pri objednávaní tovaru cez internet môžu klienti využiť doručenie do BalíkoBOXov Slovenskej pošty, vďaka ktorým si balík môžu vyzdvihnúť kedykoľvek počas 3 dní od jeho vloženia do boxu (klienta na tento fakt upozorníme SMS správou),“ vysvetľuje hovorkyňa Slovenskej pošty.