WASHINGTON - Al-Kájda na Arabskom polostrove (AQAP) v najnovšom čísle svojho časopisu Inspire vyzýva svojich stúpencov, aby začali útočiť na vlaky v USA a Európe. Majú tak robiť zvonku, zvnútra alebo zásahom do železničnej dopravy a následným vykoľajením stroja. Najvhodnejšími miestami sú stanice, ktoré bývajú vždy preplnené ľuďmi. Predpokladá sa, že vodcom AQAP je syn kedysi najhľadanejšieho teroristu sveta Usámu bin Ládina - Hamza.
MIMORIADNA hrozba, objavilo sa nové VIDEO, ktoré môže spustiť besnenie: Začal to syn bin Ládina
Redaktor Inspire v 97-stranovom elektronickom magazíne poskytuje čitateľom najmä podrobné pokyny na výrobu zariadenia na vykoľajenie vlakov. Pred niekoľkými rokmi tu bol zase zverejnený návod na zostrojenie bômb. Autor, podpísaný ako "AQ Chef" dodáva, že ide o podobný nástroj, aký používajú profesionáli na tratiach, keď potrebujú vykoľajiť vlak, ktorý sa vymkol spod kontroly.
Sprievodca časťou "urob si sám" podľa portálu longwarjournal.org tvrdí, že takéto zariadenie sa dá vytvoriť bez akýchkoľvek elektronických nástrojov alebo prvkov, ktoré by mohli priviesť políciu na stopu. Táto "zbraň" má podľa AQAP niekoľko výhod. Je jednoduchá na výrobu aj skrytie forenzných dôkazov, čo nechá nepriateľa "zmäteného a dezorientovaného". Navyše tento typ operácie si nevyžaduje položiť život mučeníka, takže ju môže opakovať.
Hodinu po uverejnení nového čísla Inspire na internete, zareagovala kancelária newyorskej polície pre boj proti terorizmu sériou správ na oficiálnom účte na twitteri. V jednej z nich sa píše, že o hrozbách a obsahu nedeľného vydania vedeli už vopred a ich viacnásobné protiteroristické opatrenia sú schopné ochrániť vzduch, zem, vodné cesty a železnice v New Yorku.
Ekonomické škody
Al-Kájda dlhodobo tvrdí, že jej útoky a partizánska vojna sú určené na opotrebovanie Západu, čiastočne tým, že zvyšuje náklady na bezpečnosť a vojnu. Stačí sa pozrieť na obrovské náklady vynaložené leteckými spoločnosťami od útoku na Dvojičky 11. septembra 2001. Aj keď sa teroristom nepodarilo svoje operácie dotiahnuť do konca, donútilo to Západ preinvestovať miliardy dolárov, čo urobilo nakoniec zákrok efektívnym, hoci nikto neprišiel o život.
Autori Inspire sa tým zjavne nechali inšpirovať a sústredili sa teraz na cestnú a nákladu dopravu po železnici. Na jednej stránke sú zhrnuté hlavné "osobné vlakové trasy v Amerike", zatiaľ čo iné zobrazujú mapu "amerických železničných tratí podľa vlastníctva". "Mudžahedíni," píšu redaktori z AQAPu, "je čas, aby sme vniesli strach a aby boli nútení zaviesť prísne bezpečnostné opatrenia pre vlaky, ako to robili s ich leteckou dopravou."
Podľa nich tým prinútia americkú ekonomiku ďalej krvácať kvôli stratám aj zvýšeniu psychologickej vojny. Znepokojenie a strach ju oslabia ešte viac. A keď utratia milióny dolárov na vysporiadenie sa so svojou zraniteľnosťou, oni si nájdu nový spôsob útoku. Dobrou pôdou pre teroristov je aj to, že pre úrady je veľmi obtiažne chrániť rozsiahly systém amerických železníc, ktoré majú viac ako 100 000 míľ. Rozsiahla infraštruktúra vraj vytvára nekonečný počet terčov.
Meno na zozname teroristov
Americký Štátny department dospel v januári tohto roka k záveru, že Hamza bin Ládin sa aktívne angažuje v teroristickej činnosti a predstavuje preto hrozbu pre národnú bezpečnosť Spojených štátov. Jeho meno bolo zaradené na zoznam teroristov, čím mu bol zamedzený prístup do amerického finančného systému.
Hamza bin Ládin, narodený v roku 1989 v Saudskej Arábii, sa stal oficiálnym členom Al-Kájdy iba pred troma rokmi. Jeho otec Usáma zahynul v roku 2011 pri zásahu amerického komanda v Pakistane, v dome, kde sa nachádzala aj Hamzova matka.
Vlani Hamza bin Ládin zverejnil zvukovú nahrávku, v ktorej vyzval moslimov na páchanie teroristických útokov v západných metropolách. Konkrétne apeloval na odhodlaných jednotlivcov, aby útočili na americké, francúzske a izraelské ciele vo Washingtone, v Paríži a Tel Avive.