BRATISLAVA – Mirka, ktorá minulý týždeň cestovala autobusom k obchodnému domu Slimák, by si najradšej zapchala uši, keď počula, čo vypustil z úst nervózny vodič linky MHD. Cestujúcich zarazilo, aká bežná vec dokáže vodiča neprimerane vytočiť.
V deň incidentu cestovala Mirka z Bratislavy mestským autobusom číslo 50 smerom k obchodnému domu Slimák. Keď však vodič okolo 7.08 hod. zastavil na zastávke Maximiliána Hella, začal jednej z cestujúcich nepekne nadávať „do slepíc“. Rozčertilo ho, že ho požiadala o znovuotvorenie predných dverí, ktoré rýchlo otvoril a zatvoril, a tak mu prosebne zaklopkala na okienko.
Slovenka sa posťažovala na ufrflaných dôchodcov v MHD: Všetko sa otočilo proti nej
„To už začal kričať ‚slepica‛, vyklopkávaj si doma a nie u mňa,“ spomína Mirka, podľa ktorej vodič celou cestou, zjavne naschvál, privieral cestujúcich prednými dverami, keď chceli na zastávkach vystúpiť alebo nastúpiť. Predné dvere len neochotne otváral.
„Ľudia, ktorí podporujú ekológiu i cestovaním MHD, by nemali byť atakovaní a takto demotivovaní. Mne osobne napadlo jediné: mala som ísť radšej autom,“ uvažuje Mirka. „V súčasnej dobe sa k ľuďom správajú pomaly všetky inštitúcie ako k dobytku, ktorý je potrebné podojiť, vytiahnuť z ľudí čo najviac peňazí, nepreukázať žiadnu úctu a už vôbec nie rešpekt,“ dodala.
Reakcia verejnosti
Mirka svoju sťažnosť zverejnila na Facebooku Dopravného podniku Bratislava, kde sa k nej začala vyjadrovať verejnosť. Na Mirkin podnet zareagoval aj jeden z vodičov autobusu, podľa ktorého nie je neustále otváranie predných dverí pre vodiča v mrazivom počasí nič príjemné a ľudia by mali vystupovať len zadnými dverami. Na jeho vyjadrenie však reagoval ďalší z cestujúcich poznámkou: „Keď je to takto, tak prečo sa vyrábajú autobusy s prednými dverami? Prečo vodiči nemajú uzatvorenú kabínu?“ Podľa Mirky by sa ľudia k sebe mali správať slušne bez ohľadu na to, či sú v role vodiča alebo cestujúceho.
Vyjadrenie Dopravného podniku Bratislava
Podľa hovorkyne Dopravného podniku Bratislava Adriany Volfovej dal DPB, a.s. dal predvolať vodiča, aby podal k incidentu vysvetlenie. Vinu si priznal, vyhrotená situácia ho mrzí a touto cestou sa chce za nevhodné správanie cestujúcej i ostatným prítomným cestujúcim ospravedlniť.
„DPB, a.s. v zmysle internej smernice vyvodil voči vodičovi disciplinárne opatrenia - v najbližšom výplatnom termíne mu bude krátiť výkonnostnú odmenu. Zároveň bol vodič svojimi nadriadenými dôrazne upozornený, aby sa v budúcnosti vyvaroval obdobných situácií a urobil všetko preto, aby zamedzil opakovaniu podobnej sťažnosti. Vodič bol tiež poučený, že v prípade opakovania sa podobnej situácie dostane písomné upozornenie na možnosť rozviazania pracovného pomeru z dôvodu opakovaného porušenia pracovnej disciplíny,“ doplnila Volfová.