V Košickom a Prešovskom kraji sa pohybujú podomoví predajcovia, ktorí zastupujú rôznych dodávateľov elektriny. Často ale nie je jasné, pre koho pracujú. Neraz skloňujú meno jednej firmy, a v skutočnosti zastupujú druhú. Aj na takéto nekalé praktiky si musíte dávať pozor.
Sťažnosti na nekalé praktiky niektorých obchodníkov pribúdajú. Upozorňujú na to samotní dodávatelia elektriny i organizácie na ochranu spotrebiteľa.
Varuje aj Východoslovenská energetika
Podľa Východoslovenskej energetiky (VSE) nie všetci podomoví predajcovia poskytujú úplné a pravdivé informácie. „Od zákazníkov vieme, že niektorí zavádzajú nepravdivými informáciami o tom, že VSE končí svoju činnosť, alebo mení svoje obchodné meno. Samozrejme, nie je to pravda,“ upozorňuje Miroslav Kulla, obchodný riaditeľ VSE.
Keď na vaše dvere zaklope podomový predajca a bude hovoriť o elektrine, vypýta si faktúru či ďalšie dokumenty a doklady, radšej si preverte všetky poskytované informácie i jeho totožnosť. „Našim zákazníkom odporúčame, aby v prípade akýchkoľvek pochybností volali na bezplatnú Linku bezpečného predaja 0800 123 532,“ radí M. Kulla.
Neželaná zmena dodávateľa
Stať sa obeťou nekalých praktík môže znamenať neželanú zmenu dodávateľa elektriny. Pri zmene dodávateľa sa však podpisuje viacero dokumentov - zmluva či splnomocnenie. Preto zbystrite pozornosť aj v prípade, keď vám predajca dáva niečo na podpis. Majte to na pamäti a pripomeňte to aj svojim najbližším – hlavne rodičom a starým rodičom. Najzraniteľnejšou skupinou sú totiž seniori.
Nič nie je stratené
Ak sa vy, vaši rodičia, starkí, či známi cítite byť podvedení, ešte nie je nič stratené. Môžete do 14 dní odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu. Umožňuje to zákon pri zmluvách uzatvorených s podomovým predajcom za nevýhodných podmienok alebo bez dostatočnej informovanosti. Potrebujete k tomu dva dokumenty. Prvý dokument Odvolanie splnomocnenia a odstúpenie od zmluvy adresujte dodávateľovi, s ktorým ste podpísali novú zmluvu. Druhý dokument Odvolanie výpovede zmluvy sa posiela pôvodnému dodávateľovi.
Ak vám už ubehla 14 dňová lehota, podrobne si preštudujte zmluvné podmienky. Sústreďte sa na tie, za ktorých je možné zmluvu vypovedať, a prípadne rátajte so sankciami za predčasné ukončenie zmluvného vzťahu.
Vo VSE sú pripravení pomôcť, pokojne volajte bezplatnú Linku bezpečného predaja 0800 123 532 alebo navštívte Zákaznícke centrá VSE. Spoločnosť je najväčším dodávateľom elektriny na východnom Slovensku a proti nekalým praktikám bojuje už niekoľko rokov.
-Reklamná správa-