BRATISLAVA – Často sa hovorí o tom, že veľkým obchodným reťazcom ide iba o zisk, napriek tomu sa vo väčšine Európy tešia veľkej obľube zákazníkov. Pozreli sme aspoň na to, ktoré značky sú v ktorých krajinách najpopulárnejšie. Ukázalo sa, že medzi najúspešnejšie v rámci európskeho trhu patria reťazce Tesco a Carrefour.
Napriek tomu, že na Slovensku Carrefour neprerazil, ba priam naopak, zrejme ho čaká reštrukturalizácia, v iných európskych krajinách je jednotkou na trhu. Ide konkrétne o domovské Francúzsko, ale aj Grécko či Albánsko. Podobné silné zastúpenie, až v troch európskych krajinách, má aj Tesco. Britský reťazec boduje na ostrovoch a v Maďarsku, ale aj u nás.
Tesco je na Slovensku najväčším obchodným reťazcom. „Tesco Stores SR v súčasnosti prevádzkuje 160 obchodov a ako druhý súkromný zamestnávateľ v SR zamestnáva na plný úväzok 10-tisíc zamestnancov,“ poskytla nám aktuálnu informáciu Katarína Kadašiová z komunikačného oddelenia spoločnosti.
Tesco, ako značku, vo Veľkej Británii vytvoril v roku 1919 Jack Cohen, syn poľských židovských prisťahovalcov, ktorý v Londýne začal predávať spoločne s Thomasom Edwardom Stockwellom vojnové potravinové prebytky a čaj. Tak vznikol aj názov, zo začiatočných písmen Stockwellovho celého mena a dvoch začiatočných písmen Cohenovho priezviska – TESCO.
Na londýnsku burzu sa spoločnosť dostala až v roku 1947 pod názvom Tesco Stores (Holdings) Limited. V roku 1961 už bola firma obrovská, Tesco Leicester sa zapísalo do Guinessovej knihy rekordov ako najväčší obchod v Európe. Napriek stratám, ktoré v posledných rokoch spoločnosť ohlásila, jej hodnota sa pohybuje na úrovni 62 miliárd libier.
{{ poll.title }}
{{ poll.title }}
{{ poll.thanks }}
{{ poll.title }}
{{ profiles[profileEvalueated.index].name }}
Zhoda: {{ profileEvalueated.weightPercentage }}%