„Na takejto 280-ke som začínal,“ spomína na spoľahlivý autobus vodič Ján Wandricsek (51).
BRATISLAVA - Posledné Ikarusy 280 skončia pravdepodobne v šrote! Bordové kĺbové autobusy jazdili po uliciach mesta vyše 30 rokov a stali sa legendou bratislavskej MHD. Dnes hrozí, že sa z nich nezachová ani jeden kus. Minulosť autobusovej dopravy v hlavnom meste je bohatá, existujú však len dva veterány.
„Divízia Autobusy sľúbila uložiť jeden Ikarus 280 do muzeálnej prevádzky. Napriek
tomu je pripravený na likvidáciu,“ informoval portál občianskeho združenia imhd.sk. „Dopravný podnik nemá prostriedky na muzeálne uloženie starých
vozidiel. Pokiaľ niekto príde so žiadosťou o Ikarus 280, radi ho poskytneme,“
vysvetlil riaditeľ autobusovej divízie Karol Kállay. Doteraz však takýto
návrh neprišiel. „Stačí, aby autobus zostal uložený, a keď raz budú peniaze, tak
sa opraví. Hodnota Ikarusu 280 môže byť v budúcnosti zaujímavá. Ak by
sa napríklad nakrúcal film z osemdesiatych rokov, ťažko si ho vieme predstaviť bez tejto legendy,“ myslí si Peter Pankrác, ktorý sa angažuje v zachovávaní historických vozidiel. Fanúšikov starých autobusov čaká tvrdý boj s časom. Vo
februári možno mesto odsúhlasí nákup nových vozidiel. Pokiaľ sa
tak stane, Ikarusy vyradia a zošrotujú.
Boli to prvé kĺbové autobusy v Bratislave. Dopravný podnik ich dovážal v rokoch 1974 - 1991. Spolu doviezli rekordných 761 kusov. Nasadzovali ich na najvyťaženejšie linky sídlisk. Boli to najspoľahlivejšie autobusy. Vodiči o nich vtipkovali, že by dokázali jazdiť aj pod vodou. Vozidlá z posledných dodávok premávali viac ako dvojnásobný čas svojej životnosti.
IKARUS 280
Boli to prvé kĺbové autobusy v Bratislave. Dopravný podnik ich dovážal v rokoch 1974 - 1991. Spolu doviezli rekordných 761 kusov. Nasadzovali ich na najvyťaženejšie linky sídlisk. Boli to najspoľahlivejšie autobusy. Vodiči o nich vtipkovali, že by dokázali jazdiť aj pod vodou. Vozidlá z posledných dodávok premávali viac ako dvojnásobný čas svojej životnosti.