Pár mesiacov po tom, čo uzrela svetlo sveta 7. generácia legendárneho Golfu, prichádza na trh aj jeho predĺžená verzia zameraná viac na rodiny. Treba uznať, že napriek skôr evolučnému prístupu k dizajnu sa Volkswagenu podarilo v tomto prípade spraviť malú revolúciu. Celkový pohľad na auto odhalí atletickejšie proporcie, výraznejšie línie a modernejší dizajn než u predošlej generácie.
Nový Golf Variant tento istejší postoj na ceste získal vďaka zväčšeniu rázvoru (+57 mm), dĺžky karosérie (+28 mm), jej šírky (+18 mm) a zároveň vďaka jej zníženiu (-23 mm). Auto tak na ceste vyzerá dynamickejšie. Podčiarkujú to výrazné bočné línie karosérie, niekoľko príjemne ostro strihaných hrán, nové disky z ľahkých zliatin a charakteristický svetelný podpis predných LED diód na denné svietenie. Tým sekunduje rovnako nezameniteľný vzhľad zadných svetiel, v ktorých je taktiež použitá LED technológia.
Nový Golf Variant tak zvonku pôsobí dynamicky až športovo, pričom vynikajúci dojem len umocňuje nastúpenie do jeho kabíny. Tá je vo všetkých smeroch väčšia, komfortnejšia a hlavne priestrannejšia, dokonca aj pre pasažierov na zadných sedadlách. Napriek znižujúcej sa línii strechy si za seba bez problémov sadne aj vodič vysoký 186 centimetrov a stále má k dispozícii peknú rezervu na „skákanie“, ak náhodou auto prejde cez jeden z výmoľov na slovenských cestách.
Bezproblémové usadenie vodiča do pohodlných športových sedadiel uľahčuje aj rozsah ich nastavenia, ako aj rozsiahla možnosť nastavenia volantu obšitého jemnou kožou. Ten je po vzore športovejších áut jemne skosený na spodnej strane. Dostávame sa k najväčšej devíze nového Golfu Variant a tou je nepochybne batožinový priestor. Má variabilné dno, veľmi šikovne riešenú kryciu roletku a maximálny objem až 605 litrov. To ho radí medzi najlepších vo svojej kategórii. Dôležité je, že každý jeden liter je vďaka jeho tvaru dokonale využiteľný. V ponuke sú dva benzínové motory - 1,2 TSI s výkonom 85 alebo 105 koní a 1,4 TSI s výkonom 122 alebo 140 koní. Dopĺňajú ich dva dieselové motory 1,6 TDI (105 k) a 2,0 TDI (150 k).
Nový Golf Variant nezabúda ani na bezpečnosť a ponúka všetky bezpečnostné prvky, ktoré nájdeme aj v „krátkom“ Golfe. Sú veľmi praktické (napr. funkcia Auto-Hold) a sú dostupné bez príplatku už v bohatej základnej výbave. Z tej žiaľ vypadla klasická ručná brzda a bola nahradená elektronickou. Zaujíma vás, koľko si Volkswagen za takéto auto vypýta? Po zhliadnutí cien na oficiálnej stránke budete veľmi milo prekvapení. Ak si ceny pozrie konkurencia, je dosť možné, že sa jej roztrasú kolená.
-Reklamná správa-