LONDÝN - Dve tlačené reklamy istej kozmetickej firmy, v ktorých figurujú herečka Julia Roberts a supermodelka Christy Turlington, zakázal britský úrad pre dohľad nad reklamným trhom (ASA). Podnetom k tomu boli sťažnosti člena britského parlamentu Joa Swinsona.
Liberálny demokrat Swinson povedal, že reklamy v časopise na korektor a make-up sú zavádzajúce, pretože fotografie boli digitálne upravené.
ASA šťažnosť prijala a obe reklamy zakázala. Uznala, že nie je dosť dôkazov, ktoré by potvrdili, že retušované fotografie Christy Turlington a Julie Roberts verne odrážajú to, čo tieto produkty môžu dokázať.
"Vyhladzovanie kože a digitálne manipulácie s fotkami sa stali normou, ale Christy Turlington a Julia Roberts sú prirodzene krásne ženy a nie je potrebné retušovať ich fotografie, aby to vyzeralo skvele," povedal Swinson.
Firma vyrábajúca make-up propagujúci Juliou Roberts fotografiu obhajovala s tým, že ide o "exkluzívny obrázok" toho, čo produkt môže dokázať. Zdôraznila, že jej žiariaca pleť v reklame vyzerá nádherne vďaka prirodzenej kráse herečky a svetlu, ktoré použil fotograf Mario Testino. Uviedla tiež, že zmeny vykonané digitálnou technikou nie sú "priamo relevantné" tomu, čo by produkt mal dokázať.
Spoločnosť L'Oréal zastrešujúca oboch výrobcov kozmetických výrobkov čelila podobným sťažnostiam už v minulosti a musela k reklamám na teleskopickú riasenku, ktorú propagovala Penélope Cruz, pridať poznámku, že herečka má falošné riasy. ASA totiž rozhodla, že reklamy preháňajú účinok maskary na dĺžku rias.
ASA vlani dostala tiež sťažnosti, že britská speváčka Cheryl Cole má na reklame propagujúcej istý šampón umelo predĺžené vlasy. Kampaň ale nebola podľa rozhodnutia ASA pre spotrebiteľa zavádzajúca, pretože si majú uvedomiť, že Cheryl bola profesionálne upravená.