VYSOKÉ TATRY - Tatranské elektrické železnice (TEŽ) sú mimo prevádzky. Železničiari rekonštruujú prvé dva zo štyroch mostov neďaleko Štrbského Plesa. Pre nedostupný terén im musel pri prácach pomáhať vrtuľník Mi8, ktorý na most spúšťal 1,5 tony ťažké betónové prefabrikáty.
„Vrtuľník sme v železničnom staviteľstve použili prvýkrát,“ povedal riaditeľ údržby železničnej infraštruktúry Železníc SR (ŽSR) Jaroslav Mikla. Podľa jeho slov je práve jeho pomoc ekonomicky a organizačne najvhodnejšia. Náklady na rekonštrukciu 4 mostov, ktorá odštartovala 1 júna, predstavujú približne 25 miliónov korún. Najviac práce budú mať železničiari na moste na 28,5 km. Tu musia vymeniť krajné drevené opory. Opravujú aj najdlhší 106 metrov dlhý most na trati TEŽ. „Je navrhnutá obnova izolácie a nosnej výstuže,“ konštatoval J. Mikla. Výluka na trati TEŽ potrvá do 13. júna. Do tohto dátumu nahradí električky autobusová doprava.